04 January 2011

Harga minyak naik lagi.

29 Muharram 1432H.
Cina Islam

Harga minyak Petrol RON97 akan naik lagi RM 0.10 seliter mulai 12.00 tengah malam ini dari RM 2.30 kepada RM 2.40 seliter. Kenaikkan ini dilihat dari jangkaan kenaikan yang akan berterusan kepada RON97 yang akan mencecah harga kepada lebih RM 3.00 seliter pada penghujung tahun ini mengikut satu maklumat yang saya perolehi.

Bagaimanapun harga petrol RON 95 masih kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.

Selain itu minyak Petrol RON95 juga akan mengalami beberapa kali kenaikan pada tahun ini pada kadar yang belum dipastikan lagi menurut sumber yang kami perolehi juga.

Inilah hadiah tahun baru 2011 untuk seluruh rakyat Malaysia.

42 comments:

Anonymous said...

Wahai saudara-saudaraku,
Alhamdulillah minyak naik lagi...dari sini harap-harap barangan lain juga dinaikkan oleh para peniaga. Ini bagi menjamin ekonomi negara terus berkembang-kempis...bila kerajaan dah ada duit balik..boleh le kita bantu para pemerintah di Putrak Jayak untuk terus mengumpul harta rakyat untuk keluarga & kroni mereka. Bila mereka mati...pakat sama-sama lah kita doakan semoga ALLAH mengampunkan mereka...TETAPI macamana dengan rakyat yang menderita? Adakah mereka mengampunkan atau menghalalkan harta mereka yang dicuri itu?
Semoga mereka yang membaca nukilan ini dapat sama-sama menyebarkan dakwah ini kepada ahli keluarga kita dan jiran-jiran kita, semoga kita semua berubah ke arah kerajaan yang diredhai ALLAH. amin.....

Anonymous said...

Sumbernya daripada mana ya?
amaat.

Anonymous said...

Naik boleh naik... selaras harga boleh... gaji pun kasi naik/selaras juga... projek2 pun kasi selaras, bukan 3, 4 laras

Anonymous said...

kan dah kata....tapi sikit sangat naiknya! nape tak sekali ganda!! bukan ada pa-apa pun! habis-habis ngumpat dan mengeluh!! BN menang jugak,entah-entah tawan 100 peratus parlimen dan DUN PR 13 ni...kitorang ni bukan boleh tahan "umpan peram" !

yob bkt gntg said...

LARAS Mocha LATTE...:)

azieda razak said...

tq for ur info... saya nak kongsi kat blog saya juga yea... tq..

Anonymous said...

Strategi announcement tentang naik minyak - mula2 naikkan 97 dulu pastu yg buat statement Idris Jala. Wah! pakar ni dia bukan kira rakyat punya susah. Yang penting setiap apa yg Si Idris ni manage mesti tak rugi. Helo kawan! MAS bolehla kau kasi jimat belanja. Ni rakyat beb!. Engkau Si Idris bukan ingat apa? Kira nak jaga NKRA jek.

Selang 2-3 hari baru 95 lak naik. Rakyat tak perasan sangat sebab ingat 97 yg naik. Si Najib tak announce pun.Naik sebenarnya nak cukupkan bajet bg projek pembangunan Si Rosmah & CO punya. Lepas tu nak bekal duit untuk TABUR tahun ni supaya menang PRU tahun depan.

Hari ni 97 naik lg. Nanti mesti keluar statement kata kenaikan ni tak jejaskan rakyat sebab yg pakai minyak ni org kayer jek. Elokla mcm tu, rakyat guna minyak yg murah... engine lg cepat condemn. So yg kaya terus kaya, yang miskin alhamdullillah DUGAAN!!.

Memang rakyat tak perlu dapat subsidi tapi sebab subsidilah rakyat dapat maju. Patut kekalkan biarlah mcm tu. Negara maju mcm Amerika pun ada beri bantuan makanan dan tempat tidur free bg rakyat yg miskin. Bukan ker subsidi jugak tu?

Apa boleh buat....... nak sokong PKR pun, tuhan dah bg tanda2 buruk kat parti ni. Bg test 5 state pun nampaknya pencapaian tak flying colors. Hanya boleh doa jelah, itulah selemah-lemah iman.

Doa,"Ya Allah semoga Kau wujudkan parti yang tak semestinya sempurna, tapi adalah lebih baik dr pemerintah sekarang, baik sikit pun jadiklah, Amin"

Anonymous said...

Hmmm...

Berdasarkan Penilaian Kemungkinan Besar Ini Strategi PR13 Barisan Yang X Pandai Lurus...Kaut Untung Besar Dahulu Then Bila Dah Dekat PR13 Turun Balik Duit, Beli Minyak Pusing Buat Bayar Voter...Itu La...Elok Ada Stok Minyak Di Sabah Tetiba Pi Jual Plak 2 Wilayah Minyak, Duit Tue Entah Pi Mana...Duit 80billiong Untuk Majukan Kereta Api Sabah Pun Haduyaiiii...

Anonymous said...

Hadiah tahun baru 2011 utk rakyat Malaysia yg tercinta... Harga barang2 dapur & keperluan keluarga pun naik mendadak di pasaraya. Pesanan saya, hati2 dgn peragut & perompak. Jenayah pasti meningkat bila hidup tertekan & terdesak. Pada ibubapa pantau2 anak2 jgn terjebak dgn jenayah ragut or samseng or pencuri. Jom Selamatkan Malaysia

Anonymous said...

hahh,betul tu...saya sokong sangat2... mentang2la asyik menang pilihanraya aja,sumenya makin hari makin berani nak kokak tengkok.. harga itu naik,harga ini naik..tapi gaji tak jugak naik naik.konon2 tu prestasi dan kualiti yang perlu diutamakan..tapi kalau dah duit nak idup pun tak cukup, nak meningkat prestasi apekebendenyee..mampuihla kalau macam ni..haduii.

Anonymous said...

Parti Islam Semalaysia pula bagaimana?. X ok ke?. Buatlah perbandingan dari segi perlembagaannya, para pemimpinnya, muslimahnya, kesungguhan nak kepada islamnya dan banyak lagi.....bandingkanlah sikit dengan parti-parti lain di Malaysia ni... atau sekurang-kurangnya dapat saham akhirat pun jadilah.

Anonymous said...

Rakyat dibebankan, penyeksaan diutamakan.Semoga sedar wahai pemimpin....

Anonymous said...

Entah la....Tak tau nak cakap apa. Pas ni nak g keja naik basikal je la.

Anonymous said...

minyak adalah barangan keperluan bukan barang kehendak.maka secara relatifnya barang-barang lain akan turut naik itu hukum pemintaan dan penawaran.maka dengan kenaikan minyak maka saham pun akan naik lagi kadar faedah pun akan naik maka pengangganguran akan terus meningkat setinggi menara klcc.so fikir2 le sendiri ap akan jadi pada ekonomi negara.hutang kerajaan akan makin bertambah...yang untung pengeluar dan pemegang saham2.yang tanggung kos rakyat miskin..umpan pelabur dengan kenaikan harga minyak ini ekonomi kapitalis.bukan ekonomi islam.

Anonymous said...

Hai kawan..
10 sen... naikpun bising...
nilainya 10 titik getah lantun ajer..

Kalau dah naik darah...
barulah betul2 bising...

Anonymous said...

xper laa minyak naik harga..aper ada hal...xdek duit usaha lagi...baru laa maju..sampai bila nk harapkan subsidi ja..9/10 rezeki dari perniagaan..so berniaga laa..buat aper nk jadi kuli org lagi!

fikir2kan laa..aku politik semua xcampur...janji kita usaha...dah kira untung duduk malaysia yg aman dari duk negara yg asik berperang..so fikir2kan laa e...bukan sennag jadi pemimpin...kaki sbelah dah masuk api neraka apabila dah di amanahkan jadi pemimpin(melambangkan susahnya jadi pemimpin)

Anonymous said...

Seperti yang diduga, harga minyak naik tidak dijadikan tajuk utama. Habis semua media Rosmah & CO dah control. Tengok AWANI skarang pun dah tak sebebas dulu. The Star dulu ader gak condemn tp skang semua jadikan isu kenaikan minyak mcm isu secondary.

Buat media tahula lesen gomen pegang nak buat camner kan nanti miss 'shoru'.

Buat Rosmah rasanyer makin tegang botox kat muker. Raser minyak naik kat muker kot sebab tu minyak mahal..Dah mcm Michael Jackson dah rupenyer!!! hahaha. Dahh tak tahu bila dia senyum atau bila sedih tunjuk simpati, sian betul makhluk Allah ni.

Dulu Filipines ada Imelda Marcos yg suaminya memerintah lamer giler...agaknyer kini giliran Malaysia pulak.

Doa, semoga Malaysia tak bankrap, Amin.

org minyak said...

ala rilek la korang.. harge tol kekal what selama 5 tahun.. 5 tahun abah dia 5 tahun.. nak PRU kan so macam2 la akan anik lagi.. nak cover belanja, rasuah(ops!! ade ke??), etc.. abah dia PRU!!

kaki_hujan said...

hari niii minyak naik lggg...adeii brtambh lah bajet dlm isi rumah nmpak nyaa tahun 2011..apa komen korang..kalo xckup infoo check kat http://kakihujan.blogspot.com/...kat sini lah info tntang harga minyak naik ..

Anonymous said...

rasanye awk ni ketinggalan zaman la...harga minyak ron95 skarang adalah rm1.90 1 liter? nk saye buktikan?? saye boleh ambil gmbar d petrol pam... trime kasih kpd kera-jaan yg mendahulukan rakyat...
( dahulukan duit rkyat yg sbnarnyer..)

Anonymous said...

bak kata pm kite rakyat dahulukan pencapaiyan aku yan ambik,bermakna segala parbelanjaan mereka rakyat yang tanggung mereka gunakan ape2 saje ngan free aje betul tak rakyat malaysia sedar lah wahai rakyat yg diperbodohkan oleh si pemerintah.

Anonymous said...

Slogan Kerajaan Pusat..RAKYAT DI DAHULUKAN UNTUK??MATI.
PENCAPAIAN DI UTAMAKAN UNTUK??POKET MENTERI &
V.I.P.

Kita patut berbanga kerana Kerajaan Malaysia,khususnya jemaah Menteri amat prihatin akan nasib rakyat dengan memberi bantuan dengan menaikan harga petrol,juga akan diikuti dgn harga barang2 runcit juga keperluan yg lain.Insyaallah Pilihanraya akan datang KERAJAAN YG ADA SEKARANG AKAN MENJADI PARTI PEMBANGKANG SAHAJA.RENUNG RENUNGKAN BERSAMA.

Anonymous said...

1 MALAYSIA IS BAD

Anonymous said...

minyak naik lagi yer..ada orang suka..ada orang xsuka...cuba korang tengaok nasib petani2..diaowg 2 berniaga la 2...mcm mana nak usahakan sawah kalau semua barang naik termasuk racun untuk tanaman,nak bayar upah daan lain2 lagi....lain la kalau harga padi pown naik..korang ada tgk nasib nelayan2,,minyak naik..memang dpt subsidi minyak tapi berapa sangat...nie bukan kes meminta2 pertolongan..tapi kena adil la

Anonymous said...

Ya, rakyat memang didahulukan untuk dianiaya,dan pencapaian memang diutamakan untuk kekal memerintah..arrrggh!!!argghhhhh!!!Argggggh!!!!!!!Ramaila yang sakit jiwa pas ni..

Anonymous said...

sokong penghapusan subsidi kepada semua rakyat...syor subsidi hanya diberi kepada yang benar2 layak seperti fakir miskin, warga emas, pelajar n orang susah.

Anonymous said...

minyak naik lg mmg da xheran sb smua da tahu k'jaan d strategi tbaru iaitu nk letak jd Pembangkang gantikan Pakatan Rakyat,...sb skrg ni rakyat da xbta huruf lg sb smua da celik I.T n p yg penting setiap p'buatan pasti d pmbalasannya, sb Dia bg cash xpyh tgu akhirat sb dkt dunia pun Dia da tunjuk kekuasaanNya, insaf2 lh whai Hamba2 yg hina disisiNya,...amin.

Anonymous said...

kalau nak naikkan harga minyak ke hapa,naikkan la gaji2 rakyat malaysia ni..baru la selaras..haishhh

Anonymous said...

Mesir dalam ketegangan....pelabuhan di tutuppp.sebabtu lerrr minyakkk naikkkkk...haizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Anonymous said...

x lama la negara kita nie.. kita tngk la.. negara kita akn jdi cm negara islam yang lain.. klu kita x usaha sama2 kenaikan kerajaan yang btul2 berpandu pada syariat islam..

Anonymous said...

apa dah jadi dengan kerajaan kita,sedangkan berjanji tidak ada rakyat malaysia dalam keadaan miskin dan daif.ini pula nak naik kan minyak.bila minyak dah naik,100% barangan keperluan harian melambung naik.rakyat yang susah serta miskin.lagi bertambah miskin.yang kaya.tetap kaya.so mcm mana rakyat kita nak maju,terutamanya orang melayu kita.kerajaan kita sikit-sikit nak bandingkan negara orang.sedang kan kita ada petrolium sendiri,ada industrian.so apa lagi yg kurang dan tak senang duduk kerajaan kita.

Anonymous said...

abis jer ngudi. mnyk nk naik. grr.... hah ! pangkah lg ! pangkah lg ! grr...

Anonymous said...

Ya Allah, Ya Tuhanku kepadaMu kami memohon...lingdungilah kami hambamu yg lemah dari terus dizalimi dan ditindas...

BN=Barang Naik...Ubah lah...Allahuakbar!!

Anonymous said...

rakyat tidak punyai pilihan

parti lawan terlalu lemah

rakyat terpaksa pilih BN

BA umpama agas dan langau

Anonymous said...

Pementauan harga perlu telus. Minyak naik harga, barangan harian lain juga akan naik sama. Gaji kami di sektor swasta masih ditakuk lama. Tiada siapa yang ambil tahu. Menteri diharapkan hanya pandai bepeluk tubuh. Apa yang dia boleh lakukan? Mana janji masa pilihanraya. Jangan kata pembangkang PENIPU, cuba renungkan languan dulu. Dimana harus kami suarakan. Bila rakyant bersuara tidak didengar, beakulah rusuhan. Cuba kaji. Renungkan. Jangan yang tidak berkemampaun terus hidup melarat. Yang kaya raya menjadi sultan bertopengkan manusia. KERAJAAN HARUS PEKA.. BUKAN PEKAK DENGAN SENDIWARA DUNIA. INGAT DISANA NANTI SEMUANYA DI PERSOALKAN.

Anonymous said...

ok jugak la keja swasta..tetap dpt gaji bila cukup bulan. camner dgn org kampung yg keja menoreh, sawah padi, kerja kampung... saper yg nak tanggung tu..?
kerajan cakap senang la..depa dok rumah free, makan free (agaknye), elaun berlambak2...bengang betoi aku ngan depa nih.

Anonymous said...

Barang Naik!!!

Anonymous said...

Barang Naik......

Anonymous said...

Ok la tu 97 je naik..95 maintain...jgn le manja sgt,nk buat mcm mana bkn kita yg kawal harga myk dunia...klu harga brg naik,bini2 kita mesti mtk bajet lbh sikit utk kebaikan kluarga,tatkala tu xkan kita nk mrh @ protes bini kita lak...itu contoh je la...mmg betul kerajaan xsme btl dlm membuat keputusan,ada yg xmsk akal...tp bab harga myk ni xble nk buat apa...at least 95 maintain...kita kena rombak lk la bajet bulanan kita...tp org kita ni klu tkr2 kete,hp @ beli brg yg mhl walaupun xdigunakan sgt xpulak dia nmpk....katanya,aku punye duit suka ati aku la....mcm tu pulak....apapun,sekadar nk ingatkan ni dh msk bln april...maknanya sape2 yg berkenaan kena le declare income tax...jgn xbuat pulak...tkt nnt bila dh kena,disrh byr mengamuk pulak..slhkan org lg,padahal slh sendiri....berhentilah asyik menyalahkan org sahaja....boleh nk protes,tp pada benda yg praktikal la jgn main hentam je...otg protes kita pun protes,walhal 1 apa pun kita xtau...come on be real,not everything will goes like our wish...sometimes we have to carry the burden together......

Anonymous said...

bila harga barang naik.. semua merungut.... tapi bila prestasi kerja sendiri tak naik.... takde pulak terkinja2 tuk perbaiki diri sendiri..... renung2kanlah... perbaiki diri sendiri dulu sebelum nak menegur orang.....aku pun tahu aku tak sempurna tapi aku tak merungut harga naik coz aku tahu aku perlu berusaha lagi tuk berjaya.....

Anonymous said...

yang duk risau pasal org kampung apa pasai ooii.. org kampung isi RON97 ker.... bangang gak kamu ini

review all said...

Harga minyak ada sebab2 tertentu http://www.kreviewed.com/2012/04/harga-minyak-ron97-naik-lagi.html