28 June 2009

Kematian Michael satu peringatan Allah

oleh Ahmad Baei Jaafar

Saya berpuas hati dengan kenyataan abang Michael Jackson, Jermaine bahawa jenazah Michael akan dikebumikan secara Islam. Semoga Allah menerima jasad dan rohnya sebagai orang Islam yang bertaubat dan beriman.


Cuma dengan kematiannya saya ingin mengingatkan umat Islam terutama wanita di negara ini yang suka sangat membuat pembedahan muka atau juga yang serupa dengannya supaya berhenti segera. Ingatlah selain mengubah ciptaan Allah, perbuatan itu mambawa kesan negatif kepada tubuh manusia. Lihatlah barah yang dihidapi Michael, lihatlah penderitaannya sebelum meninggal dunia.

Hari ini wanita kita mudah terpengaruh dengan usaha merosakkan tubuh mereka. Apabila ulama menentang, mereka dakwah apa yang mereka buat itu halal, bukan botok dan bukan itu. Ingatlah apa namapun yang kita lakukan terhadap wajah kita dalam keadaan wajah kita sudah sempurna ciptaanya adalah merubah ciptaan Allah.

Hal ini tentu tidak sama dengan mereka yang cacat sebab kemalangan. Mereka boleh buat pembedahan untuk memulihkan kecerderaan itu.

--
Dicatat Oleh Ahmad Baei Jaafar ke Fikrah Islamiah

Ceramah Naib Presiden PAS




APABILA MENTERI EXPIRED LEBIH GEMARKAN BABI

oleh 1Utama 1Ismud-Semarak
bypass308.blogspot.com

Apa punya bahlol menteri penerangan yang separuh terang ni, dia dah jadikan kementeriannya sebagai markas politik diri, dengan sombong mengetepikan keputusan yang telah dibuat oleh kementerian kesihatan dengan berkeras nak juga pakai nama Selesema Babi bagi Influenza A (H1N1).


Si botak luput tarikh lupa kot dia sepatutnya akur dengan keputusan kementerian kesihatan yang sudah umum guna H1N1, itu keputusan kerajaan BN jugak, yang dia ngok sangat nak pakai juga Selesema babi tu apa hal? Kira nak tunjuk lagak bahawa kementerian penerangan boleh buat apa saja termasuk menolak apa-apa yang diputuskan oleh kementerian lain.

Badut tua ni memang lupa daratan, kementerian awak tu adalah penyalur maklumat, penyebar maklumat kerajaan BN kepada rakyat, maka maklumat tu kenalah dibawa secara tepat, bukan ikut kehendak hati kamu saja. Sekarang ni, rakyat pun naik resah, sama-sama kementerian dalam BN tapi buat benda yang bertentangan, tak sekata. apa punya menteri kamu ni, botak luput tarikh?

saya was-was awak ni dr fotostate ke dr kaki lima, dah kalau kemneterian yang terbabit kata guna H1N1, satu dunia pun sebut gitu, awak pula nak sebuat cara awak. minat sangat ke dengan perkataan babi tu? atau saja awak nak kenakan menteri kesihatan kerana dia Cina dan makan babi? kalau menteri kesihatan tu Melayu dan nak kekal sebut selesema babi, agaknya awak si badut orang pertama akan sanggah marah menteri tu sebab cuba hina masyarakat islam dengan namakan penyakit ada kaitan babi.

Kalau esok lusa ditakdirkan awak badut tua kena jangkitan (maklumlah suka nak melawat luar negara)H1N1, nak ke orang sebut Menteri Penerangan, Rais Tua Lagi Yatim kena penhyakit Selesema Babi, tak ke pasal-pasal budak kecil salah anggap awak terjangkit kerana makan babi kot? nak ke macam tu????

Kalau deme yang tak faham lagi apa saya cakapkan ni, baca apa yang badut ni kata pada laporan bernama nih, sombong gila, tak jaga perasaan kementerian lain. Leow Tiong Lai, kalau awak dok senyap dengan pendirian Rais Badut ni, lebih baik awak bungkus balik jual kacang rebus kat Raub ka Kuala Lipis pun ok.

[ KUALA LUMPUR: Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan memutuskan untuk terus mengguna istilah selesema babi dalam laporan dan berita Radio Televisyen Malaysia (RTM) walaupun berlaku perbezaan pendapat dengan Kementerian Kesihatan.

Menterinya Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata penggunaan istilah selesema babi bagi menggantikan influenza A (H1N1) oleh RTM adalah bersesuaian untuk menegaskan maknanya kerana ia lebih mudah diterima penduduk negara ini, khasnya orang kampung.

Rais turut menafikan penggunaan istilah itu boleh menimbulkan perbalahan dan kekeliruan kerana yang penting masyarakat memahami maksud yang ingin dinyatakan.

"Perkara ini (penggunaan istilah selesema babi) tidak timbul sebagai isu langsung. Pokoknya masyarakat harus faham selesema itu bukan selesema gajah tetapi selesema babi...jadi sekiranya H1N1 digunakan maka RTM akan gunakan selesema babi untuk menegaskan ertinya.

8 sifat pakaian wanita

1. Pakaian itu mestilah menutup aurat

Rasulullah saw bersabda :

Telah berkata Aisyah .a ¿ Sesungguhnya, Asma¿binti Abu Bakar menemui Nabi saw dengan memakai busana yang nipis ¿ Maka nabi berpaling daripadanya dan bersabda ¿Wahai Asma¿ , sesungguhnya apabila wanita itu telah baligh (sudah haid) tidak boleh dilihat daripadanya kecuali ini dan ini , sambil mengisyaratkan kepada muka dan tapak tangannya¿


2. Pakaian itu tidak terlalu nipis sehingga tampak bayangan tubuh badan dari luar

¿Dua orang ahli neraka yang belum pernah saya lihat adalah : kaum yang memegang pecut bagai ekor lembu digunakan untuk memukul orang (tanpa alasan), orang perempuan yang berpakaian tetapi telanjang bagaikan merayu-rayu melenggok-lenggok membesarkan cemaranya bagaikan punuk unta yang mereng. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan dapat mencium bau syurga, sedangkan bau syurga dapat dicium dari jarak yang sangat jauh¿(Riwayat Muslim)

3. Pakaian itu tidak ketat atau sempit , tetapi longgar atau selesa dipakai.Ia menutup bahagian-bahagian bentuk tubuh yang menggiurkan nafsu lelaki dan ia menutup aspek kehaiwanan dari insan itu.

Dalam sebuah riwayat dari Abdullah bin Abi Salamah bahawa Umar Bin Khattab .a menghadiahkan kepada seseorang dengan pakaian nipis buatan Mesir Lama, kemidian berkata , ¿Jangan dipakaikan kepada isteri-isteri kamu!¿ Lalu seseorang berkata ¿ Ya Amirul Mukminin aku telah memakainya untuk isteriku, kemudian memutarkan badannya tetapi tidak kelihatan auratnya .¿ selanjutnya Umar berkata, ¿Memanglah auratnya tidak nampak, tetapi bentuk tubuhnya nampak¿

4. Warna pakaian itu suram atau gelap, seperti warna hitam atau kelabu asap atau perang sehingga tiada bernafsu lelaki melihatnya( terutamanyya pakaian seperti jilbab atau abaya) . Menurut Ibnu Kathir di dalam tafsirnya pakaian wanita-wanita pada zaman Nabi saw ketika mereka keluar rumah berwarna hitam)

5. Pakaian itu tidak sekali-kali disemerbakkan dengan bau-bauan yang harum, demikian juga tubuh badan wanita itu, kerana bau-bauan ini ada pengaruhnya atas nafsu kelamin lelaki yang ajnabi.Perempuan yang memakai bau-bauan ketika keluar rumah sehingga lelaki mencium baunya disifatkan oleh Rasulullah saw sebagai zaniyah, yakni pelacur atau penzina.

¿Wanita apabila memakai wangi-wangian , kemudian berjalan melintasi kaum lelaki maka dia itu begini dan begini iaitu pelacur ¿
(Riwayat Abu Dawud dan Tirmizi)

6. Pakaian itu tidak bertashabbuh dengan pakaian lelaki yakni tiada meniru ¿niru atau menyerupai pakaian lelaki
Telah berkata Ibnu Abbas : ¿Rasulullah saw telah melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita-wanita yang menyerupai lelaki¿
(Riwayat Bukhari)

7. Pakaian itu tiada bertashabbuh dengan pakaian permpuan-perempuan kafir dan musyrik

8. Pakaian itu bukanlah libasu sh-shuhrah, yakni pakaian untuk bermegah-megah , untuk menunjuk-nunjuk atau bergaya.

KERUSI BANDAR TUN RAZAK KOSONG?

Oleh: WFAUZDIN NS

ADA ura-ura kononnya kerusi Parlimen Bandar Tun Razak yang kini disandang oleh MB Selangor Tan Sri Khalid bakal dikosongkan. Kononnya percaturan ini dibuat adalah untuk memberi laluan kepada Zaid Ibrahim bekas menteri yang baru menyertai PKR untuk berada di dalam Parlimen. Aku sebenarnya setuju sangat jika Zaid Ibrahim berada di Parlimen agar Umno/Bn akan lebih tertekan berhadapan dengan PR di Parlimen. Tetapi aku sangat tidak setuju jika percaturan ini dilakukan kerana pada aku Tan Sri Khalid telah menunjukkan prestasi beliau yang cemerlang di Parlimen setakat ini.

Seandainya terdapat mana-mana calon dari PR yang terbukti menunjukkan prestasi yang lemah, kurang efisyen atau diragui kejujurannya, saya tidak kisah jika kerusi yang diwakilinya itu dikosongkan. Kita perlukan Wakil Rakyat yang bukan sahaja jujur, tetapi menampakkan kejujuran mereka. Justeru itu, tidak releven buat Tan Sri Khalid untuk mengosongkan kerusi tersebut. Walau bagaimanapun, saya difahamkan ura-ura berkenaan hanya khabar-khabar angin malah pimpinan di dalam PKR dan PR sendiri tidak tahu perkara tersebut.

Bagi saya, sudah cukup dulu setakat ini kita `memalukan' Umno. Biarlah di Manek Urai yang akan datang ini kita `pacakkan nisan' buat Umno untuk terakhir setakat tahun 2009 ini. Lainlah jika ada sesuatu yang terpaksa kita buat pilihan untuk `memalukan' Umno lagi. Walaupun kita tahu Umno umpama `nyawa-nyawa ikan' sekarang ini tetapi kita juga perlu kumpul segala tenaga untuk bertarung di dalam `peperangan' yang lebih besar nanti pada Pilihanraya Umum Ke 13 nanti. Sementara menanti detik bersejarah itu, lebih baik kita menyambung usaha yang telah diasaskan oleh DS Anwar iaitu menarik sokongan pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli Umno di setiap peringkat untuk menyokong PR. Tidak perlu kita culik atau sorokkan mereka, tidak perlu kita tawarkan apa-apa jawatan atau bentuk kewangan, cuma kita perlu yakinkan mereka bahawa perjuangan mereka di dalam Umno/Bn sudah tidak releven lagi. Jangan contohi apa yang berlaku di Perak kerana Umno berkuasa di sana hanya bergantung kepada `spesis katak' yang tidak bermaruah.

Sekali lagi diharapkan, jika benar ada niat atau perancangan untuk mengosongkan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak maka eloklah dihentikan. Bukan kerana kita takut kalah, tetapi buat apa mengganti kereta yang baru sedangkan kereta tersebut masih berfungsi dengan baik. Soal takut kalah tidak timbul kerana selepas Pilihanraya Umum Ke 12 yang lalu, semenjak bila Umno/Bn menang di Semenanjung? / wfauzdin.blogspot.com .

'Kenapa Umno tolak Islam' - Nik Aziz ajak Najib berdebat

KOTA BHARU, 27 Jun : - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan beliau bertekad untuk berdepan secara terbuka dengan Presiden Umno, DatO' Seri Najib Razak dalam masa terdekat menerusi 'mujadalah' (debat).

Beliau berkata, untuk tujuan itu draf surat rasmi telah pun disiapkan dan akan dikirimkan dengan kadar segera kepada Najib yang juga Perdana Menteri Malaysia itu.

"Hari ini saya nak beritahu bahawa saya sudah siapkan draf surat khusus untuk Presiden Umno.

"Saya nak minta Presiden Umno berdepan dengan saya bulat-bulat, secara terbuka, tidak secara sulit kerana perkara ini telah terbuka secara umum sejak 1951, tak habis-habis.

"Saya mahu penjelasan kerana apa Umno tolak Islam dan kerana apa Umno lawan PAS sedangkan PAS ini guna Islam (dalam dasar parti, perjuangan dan pemerintahannya).

"Saya nak tahu, tak kena di mana (ajaran) Islam menyebabkan Umno menolak Islam, sebaliknya guna (mengambil sistem) sekular dan kebangsaan," jelasnya pada sidang media selepas mengimamkan Solat Dhuha sempena Sambutan Bulan Sembahyang Peringkat Negeri Kelantan di pekarangan Masjid Al-Baraah, Pasar Besar Siti Khadijah di sini pagi tadi.

"Saya berhasrat benar-benar ingin tahu kenapa Umno yang sudah Islam 500 tahun, Melayu pun sudah Islam 500 tahun, menolak Islam, sedangkan Islam menyebut, 'rahmatan lil-'aalamin', rahmat bagi seluruh dunia, bukan laknatan,"katanya.

Tambahnya,Islam kini dianggap semacam satu 'laknat', (dan membawa kepada) pecah belah, dan (sekiranya) melaksanakan Islam itu tidak maju dan membawa kemunduran.

"Tuduhan seperti itu tidak akan selesai melalui suratkhabar, bahkan mesti berdepan dengan saya sebagai seorang pemimpin Islam di sini, dan dengan Presiden Umno sebagai pemimpin sekular, (secara) berdepan-depan.

"Ini (program dilakukan seperti ini) cara Nabi-nabi di mana Nabi Ibrahim berdepan dengan Namrud, Nabi Musa berdepan dengan Firaun dan Nabi Muhammad berdepan dengan Abu Jahal.

"Mengenai cara demokrasi, Amerika pun telah mengadakan debat terbuka di kalangan calon-calon Presidennya termasuk (yang dihadapi) Obama sendiri berdepan dengan calon Presiden Amerika dari parti lawannya, dan cara itu kini digunakan negara jiran, Indonesia.

"Pengamal demokrasi melakukan demikian oleh kerana negara ini disebut bukan (mengamalkan cara) Komunis.

"Cara mujadalah ini bukan pandai-pandai saya. Ini kerja Nabi, (oleh kerana perkara ini) ada Hadisnya dan ada Sirahnya.

"Oleh itu tidak ada sebab tidak mahu bermujadalah dalam satu saja isu iaitu 'Kerana Apa Umno Menolak Islam'.

"Saya nak tahu itu saja. Biar rakyat pun faham, biar masyarakat jelas oleh kerana (ketika berada) di akhirat kelak, tak selesai dengan mahkamah (dunia).

"Takkanlah dalam kubur nanti, saya nak kata; 'Ini keputusan Mahkamah Malaysia'.

"Apabila masuk kubur, (berdepan dengan) kerajaan lain, kerajaan Tuhan betul-betul. Tidak ada langsung sama ada Kerajaan Kelantan atau Kerajaan Kuala Lumpur, bahkan yang ada Kerajaan Allah SWT dan pada masa itu tidak laku keputusan yang dibuat dan bercanggah dengan Islam," tegasnya. Harakahdaily

ADUN Titi Serong dilantik Ketua Penerangan PAS Perak.

IPOH, 27 Jun :- Badan Perhubungan PAS Perak yang bermesyuarat pada hari ini telah memeutusakan perlantikkan penjawat penting sebegai peneraju PAS Perak bagi sesi 2009 hingga 2011.

Bagi jawatan Timbalan Pesuruhjaya, DS. Nizar Jamaluddin kekal sebagai TPJ 1 dan sebaliknya menyaksikan perlantikan Bendahari sesi yang lalu, Dr. Khairuddin Dato' Abdul maleh sebagai TPJ 2 dan YDP PAS Pasir Salak, Ust. Mustafa Shaari sebagai TPJ 3.

Bagi jawatan Setiausaha,Ketua penerangan sesi lalu, Ust. misbahul munir dilantik kejawatan itu dan tempatnya diambil oleh ADUN Titi Serong, Drs. Khalil idham Lim.

Senarai lengkap jawatan yang lain diumumkan dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini itu.

PERLANTIKAN AHLI BPP PERAK 2009-2011

Ahli-ahli BPP Perak

PESURUHJAYA : USTAZ ABU BAKAR HUSEIN

TIMBALAN –TIMBALAN PESURUHJAYA
1. YB DATO’ SERI IR HJ MOHAMMAD NIZAR BIN JAMALUDDIN
2. DR. KHAIRUDDIN BIN DATO’ ABDUL MALEK
3. USTAZ MUSTAPHA SHAARI

SETIAUSAHA : SDR. MOHD MISBAHUL MUNIR HJ MASDUKI

PENOLONG SETIAUSAHA : SDR. ISMAD SHAHRIL BIN CHE MAT

BENDAHARI : TN. HAJI ABDUL RAHIM MAT ARIP

PENGARAH PILIHANRAYA NEGERI : TN. HAJI ASMUNI AWI

KETUA PENERANGAN : YB USTAZ KHALIL IDHAM LIM BIN ADBULLAH

AHLI-AHLI PERHUBUNGAN YANG DILANTIK :
1. TUAN HAJI AMINUDDIN BIN ZULKIFLI
2. SDR. MUHAMMAD K. Y. TIANG ABDULLAH
3. TUAN HAJI OSMAN MASERI
4. TUAN HAJI AZHAR RIFAEI
5. SDR. KHAIRUL ANUAR BIN ISMAIL
6. DR. NAJIHATUSSALEHAH BT AHMAD
7. PUAN AMIZAN BT. BAHARUDDIN

Taktik Peperangan pada zaman purba China iaitu "Wanita Cantik"

Taktik Peperangan: Wanita Cantik

Dalam Taktik Peperangan pada zaman purba China, taktik "Wanita Cantik" digunakan ketika seseorang itu menghadapi situasi yang tidak menguntungkan.

Taktik "Wanita Cantik" bermaksud menggunakan wanita cantik untuk menggoda dan melemahkan musuh. Pada zaman purba, ahli strategi China berpendapat bahawa dalam situasi yang tidak menguntungkan, ada tiga cara untuk bertolak ansur. Cara yang paling buruk adalah dengan menyerahkan tanah, tetapi ini akan meningkatkan kuasa musuh. Cara yang sederhana adalah dengan memberikan wang, barang kemas dan sutera kepada musuh, tetapi ini akan meningkatkan kekayaan musuh. Cara yang paling baik adalah dengan menggunakan wanita cantik untuk mengurangkan semangat dan melemahkan tenaga musuh dan dengan itu menjadikan diri sendiri semakin kuat.



Keistimewaan taktik "Wanita Cantik" adalah: risikonya rendah, pulangannya tinggi, manakala kesannya baik. Tambahan lagi, pada zaman purba, wanita tidak mempunyai sebarang kedudukan dalam masyarakat.

Pada tahun 770 Sebelum Masihi hingga 476 Sebelum Masihi, Raja Negeri Yue, Gou Jian telah kalah dalam peperangan dengan Raja Negeri Wu, Fu Chai. Selepas itu, Gou Jian memilih dua orang wanita yang amat cantik, iaitu Xi Shi dan Zheng Dan sebagai cenderamata kepada Fu Chai. Kerana Fu Chai mabuk akan wanita cantik, maka beliau tidak mentadbir negerinya dengan baik. Pada tahun 482 Sebelum Masihi, Negeri Wu mengalami bencana kemarau, Gou Jian telah menyerang terhadap Negeri Wu ketika itu dan berjaya mengalahkannya.

Umumnya, pahlawan tidak dapat menahan godaan wanita cantik. Lengkapan ini wujud kerana taktik "Wanita Cantik" menyerang nafsu manusia, dan kebanyakan orang tidak boleh menahan nafsu.

Taktik "Wanita Cantik" digunakan dengan meluas dalam pelbagai bidang, seperti bidang diplomatik, perniagaan, hubungan awam, iklan dan perisikan.

Inilah cerita terkenal tentang Taktik Peperangan "Wanita Cantik".