27 June 2009

10 fitrah manusia cantik

anuarani

1. Membetulkan misai. Lelaki yang menyimpan misai harus memastikannya dalam keadaan terurus dan digunting apabila perlu agar ia sentiasa kelihatan kemas dan bersih. Jika perempuan tumbuh misai, maka wajiblah dibuang.

2. Menjaga janggut. Menyimpan janggut adalah salah satu daripada sunnah Rasulullah s.a.w. Bagaimana pun, dalam masa yang sama ia mesti dijaga rapi.

3. Memendekkan kuku. Segala kotoran tidak melekat serta memudahkan air sembahyang sampai ke celah-celah kuku jika ia dipendekkan.


4. Membersihkan sendi tangan. Memastikan celah-celah jari serta tangan sentiasa digosok dan dibersihkan sebagaimana yang dianjurkan semasa mengambil wuduk.

5. Membersihkan sendi kaki. ia boleh dilakukan semasa mengambil wuduk atau semasa mandi.

6. Kebersihan hidung. Dengan beristinsyaq atau menyedut air ke dalam hidung dan menghembuskannya. Selain membersih, ia juga mengelakkan sebarang penyakit yang berkaitan dengan hidung.

7. Mencabut dan membersihkan bulu ketiak. Islam tidak menggalakkannya dicukur kerana ia akan menyebabkan bulu ketiak cepat tumbuh dan lebih kasar.

8. Kebersihan mulut. Dengan menggosok gigi atau bersiwak ketika berwuduk, sebelum solat, ketika mulut berbau, ketika masuk rumah, bangun tidur dan ketika hendak belajar.

9. Mencukur bulu ari-ari. Islam tidak menggalakkan dicabut kerana akan mengendurkan otot-otot di sekitarnya.

10. Mencebuk air. (mandi dan membasuh bahagian sulit). Wanita diwajibkan berdehem semasa membuang air kecil agar ia tidak bersisa.

HIKMAT PENCIPTAAN MATAHARI

hazlan hj. mohammad

ALLAH berfirman yang bermaksud:

'' Dan ALLAH menciptakan padanya bulan sebagai cahaya dan menjadikan matahari sebagai pelita" ( Nuh:17)

ALLAH menciptakan ini untuk kepentingan manusia, namun hanya ALLAH yang mengetahui segala ragam dah hakikatnya. Kita dapat menikmati indahnya suasana ketika matahari mulai terbit dan tenggelam.Dari terang menjadi gelap. Di siang hari manusia bertebaran dimuka bumi ini dengan aktiviti masing- masing. Dan di waktu malam dapat merasakan ketenangan dan kesunyian untuk berehat merasakan ketenangan dan dapat mengembalikan kekuatan fizikal setelah letih beraktiviti dalam satu hari mencari dan mendapatkan apa yang di perlukan.


Matahari akan sentiasa berfungsi dan memberikan manfaat pada makhluk di dunia ini. Terbit tenggelam silih berganti,akibat putaran matahari dalam rangka memberikan kemaslahatan pada alam. Fenomena tersebut telah di terangkan oleh ALLAH S.A.W dalam firman yang bermadsud; " Katakanlah, terangkanlah kepadaku jika ALLAH menjadikan untukmu malam itu terus menerus sampai hari kiamat, siapakah Tuhan selain ALLAh yang akan mendatangkan sinar terang kepada mu. Oleh itu, apakah kamu tidak mendengar?".
( Al-Qashash;71)

Perhatikan bagaimana ALLAH mengatur terbit matahari bagi kepentingan alam dan jarak waktu yang terjadi antara siang dan malam. Dan ALLAH jadikan gerhana matahari ada hikmahnya. kita sebagai manusia menikmati ciptaan ALLAH yang tiada tandingnya untuk merenung kerana setiap yang ALLAH cipta dan kejadian-kejadian yang berlaku ada tersembunyi sesuatu dan ada yang tak tercapai oleh akal akal manusia untuk menghuraikan secara terperinci. Tiada yang kekal melainkan ALLAH, Hanya amal kita yang baik akan berkekalan hingga ke akhirat nanti.

Rahasia Kedua Sayap Seekor Lalat

Al-Irsyad Surabaya

Sabda Rasulullah saw :

“Jika jatuh seekor lalat pada minuman kalian maka benamkanlah, lalu keluarkan, sungguh disalah satu sayapnya terdapat penyakit dan pada sebelah sayap lainnya kesembuhan” (Shahih Bukhari)



Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Limpahan Puji Kehadirat Allah Swt Yang Maha Luhur, Maha Raja langit dan bumi, Penguasa Tunggal dan Abadi sebelum alam semesta ada, hingga alam semesta dihamparkan dan dibimbing dengan bimbingan dan tuntunan pemeliharaan yang multi sempurna, sehingga alam ini berakhir. Dialah (Allah) Penguasa Tunggal tanpa ada awalnya dan tanpa ada akhirnya. Berbeda dengan seluruh makhluk yang pasti ada awal dan akhirnya. Namun Allah Sang Pencipta awal dan akhir maka Allah tidak terikat dengan kalimat awal dan akhir.

Dialah Abadi Swt Maha Tunggal, “laysa kamitslihi syai’un” tiada menyerupai-Nya dengan segala sesuatu. QS. Assyura : 11. Dan bersatu segala kesempurnaan kepada Nama-Nya Yang Maha Tunggal, Allah Swt sepanjang waktu dan zaman. Semakin manusia mempelajari apa – apa yang ada di alam maka ia akan semakin memahami rahasia Keagungan Illahi. Semakin ia memperdalam sunnah Sang Nabi saw pembawa rahmat maka ia akan semakin memahami betapa indahnya Allah Jalla Wa Alla dan ajarannya.


Dalam perkumpulan luhur ini, berkumpul sedemikian hamba yang kesemua jiwa mereka dilihat dan dipandang oleh Rabbul Alamin, Maha Melihat setiap perasaan yang terdalam, Maha Melihat semua yang telah kita lakukan, Maha Tahu apa yang akan terjadi esok dan Maha Mampu membolak – balikkan keadaan kita di masa mendatang. Dialah Tunggal, Allah Allah Jalla Wa Alla Yang Maha Abadi, Allah yang selalu dimuliakan dan selalu agung di alam semesta, mengatur kerajaan alam semesta ini dengan kesempurnaan.

Sampailah kita kepada hadits Sang Nabi, Sayyidina Muhammad Saw. Diriwayatkan didalam Shahih Bukhari, satu hadits yang tampaknya remeh saja, akan tetapi justru membuka rahasia kemuliaan dan kesempurnaan serta kemutakhiran ajaran Sayyidina Muhammad Saw. Beliau bersabda “idza waqa’adzdzubabu fi syarabi ahadikum falyaghmishu tsumma liyanzi’hu fainna fi ihda janahaiyhi da’an wal ukhra syifa’an” jika jatuh seekor lalat pada minuman kalian maka benamkanlah, karena di salah satu sayapnya terdapat penyakit dan pada sayap yang satunya terdapat penyembuhnya.

Tentunya kita bukan harus selalu berbuat demikian. Yang kita bahas disini, bahwa hal ini bukanlah seekor lalat jatuh di gelas dan harus dibenamkan, karena hubungan lebih jauh dari hadits ini bukan perintah, tetapi merupakan suatu hal yang bisa menetralisir air itu dari racun lalat. Hal ini dibuktikan oleh para ilmuwan kita, Sebagaimana mereka mempelajari daripada serangga – serangga yang ada dibumi.

Mereka menemukan dahsyatnya dan kehebatan serangga – serangga yang menakjubkan bahwa lalat itu mengepakkan sayapnya sebanyak 200 hingga 400X setiap detiknya. Dan setiap detik ia menggerakkan sayapnya 200 hingga 400X gerakan. Dan juga pada satu hewan yang disebut “Ganjur” bahkan sampai mengepakkan sayapnya 1000X setiap detiknya.

Para ilmuwan mempelajari 4 jenis serangga, mereka mendalaminya dan dikatakan kami baru mempelajari 4 macam serangga dan masih tersisa lebih dari 10 juta macam serangga di muka bumi. Dan tentunya juga, demikian banyak mereka melakukan penemuan – penemuan dan keajaiban pada serangga sehingga mereka mengatakan bahwa didalam setiap sayap seekor lalat itu ada daripada fungsi – fungsi elevator dan fungsi – fungsi depressor, yaitu fungsi mengangkat dan menurunkan sayapnya.

Dan itu bergerak 200 hingga 400X setiap detiknya dan gerakan lalat itu yang demikian sangat menakjubkannya itu selalu bergerak dalam bermenit – menit atau berjam – jam. Gerakan otot yang sedemikian cepatnya menggerakkan sayap seekor lalat yang sangat kecil.

DUN Manek Urai: Fauzi wakili PAS

KUALA KRAI: PAS mengumumkan Fauzi Abdullah (gambar) sebagai calonnya bertanding bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, Kelantan bulan depan.

Fauzi, 50, yang merupakan pemborong ikan, juga adalah Bendahari PAS kawasan Kuala Krai.

Pengumuman itu dibuat oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat di Kg. Manek Urai Lama, Manek Urai dekat sini sebentar tadi.


Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga hadir.

Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai diadakan selepas penyandangnya, Ismail Yaakob dari PAS meninggal dunia pada 22 Mei lalu di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu akibat pelbagai komplikasi.

Pada pilihan raya umum 2008, Ismail menewaskan calon BN, Zulkepli Omar dengan majoriti 1,352 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan pilihan raya kecil kawasan tersebut akan diadakan pada 14 Julai manakala penamaan calon 6 Julai.

BN akan mengumumkan calonnya esok.

UMNO MENUNGGU `WALI ALLAH' ?

Oleh: WFAUZDIN NS

KETUA Pembangkang di Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad yang juga merupakan Adun Kok Lanas mempertikaikan kenyataan Tuan Guru Nik Aziz di dalam satu ceramahnya di Manek Urai baru-baru ini. Di dalam ceramah tersebut, Tuan Guru yang merupakan MB Kelantan menyebut bahawa Umno bukan sebuah parti yang berlandaskan Islam dan tidak juga menyokong perjuangan Islam. Umno dikatakan parti yang mengasingkan ugama dari politik dan ini dapat dibuktikan dari beberapa dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan yang tunjangnya adalah Umno.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Tuan Guru Nik Aziz tersebut bukan kali pertama dalam sejarah pernah dikeluarkan, malahan dalam setiap ceramah beliau perkara ini tidak pernah dilupakan. Sudah beberapa kali Umno cuba untuk membuktikan segala yang diperkatakan oleh Tuan Guru Nik Aziz adalah salah dan bertentangan dengan Islam, tetapi segala usaha Umno itu gagal kerana Umno hanya memiliki kuasa sahaja berbanding dengan Tuan Guru Nik Aziz yang mempunyai hujah serta fakta dan kekuatannya adalah terletak kepada apa yang diajar di dalam Al-Quran dan Hadith. Sesungguhnya Al-Quran itu adalah mukjizat Allah, maka sesiapa pun tidak akan mampu mengalahkan kebenarannya. Inilah kekuatan Tuan Guru Nik Aziz kerana beliau berpegang teguh dengan Al-Quran.

Apabila Umno sudah tidak mampu lagi berhujah, maka keluarlah kenyataan bodoh dan dangkal seperti yang dikeluarkan oleh Adun Kok Lanas yang menyatakan `Nik Aziz bukan Wali Allah'. Sila baca di sini. Apakah jika Tuan Guru Nik Aziz itu Wali Allah, maka Umno akan mempercayainya serta akan melaksanakan apa yang diajar di dalam Al-Quran? Lojikkah jika ajaran Nabi Muhammad S.A.W sendiri pun Umno enggan mengikutinya, apatah lagi apa yang disampaikan oleh seorang `Wali Allah'? Apakah Umno menganggap Wali Allah itu lebih hebat dari Nabi? Saya tidak mengerti mengapa perlu Umno menunggu kehadiran `Wali Allah' untuk memperbetulkan Umno. Apakah Datuk Md Alwi ini kenal sesiapa yang dianggap sebagai `Wali Allah'? Mufti Perakkah ? Dato' Mohd Noh Gadutkah? Atau Mej Jen (B) Jamil Khir itu `Wali Allah' pada anggapan beliau?

Seandainya beliau berpendapat hanya `Wali Allah' sahaja yang layak bercakap tentang hukum Islam, maka lebih baik beliau mencadangkan kepada kerajaan untuk mengadakan satu anugerah seperti anugerah `Tokoh Maal Hijrah',iaitu dengan mengadakan anugerah tokoh `Wali Allah'. Tokoh ini nanti bolehlah dijadikan penasihat kepada Umno dan kerajaan. Kenyataan Adun Kok Lanas ini telah menampakkan kecetekan beliau di dalam ugama dan beliau cuba pula untuk menyesatkan orang lain. Setelah bertahun-tahun Tuan Guru menyebut perkara yang sama, baru sekarang Adun Kok Lanas berkata demikian kerana betapa rungsing dan gelabahnya beliau untuk menghadapi PRK Manek Urai nanti. Kita faham, Umno tidak akan sanggup di`telanjang'kan lagi apatah lagi Manek Urai adalah kawasan hampir 100% Melayu Islam dan Umno sebelum ini mengakui bahawa orang-orang Melayu sebenarnya masih bersama parti bersifat kebangsaan itu.

Kegelabahan Umno semakin ketara, sebab itulah semakin lama pemimpin-pemimpin Umno banyak bercakap merapu tidak ada hujung pangkal. Hujah untuk menentang Pas tidak diperolehi oleh Umno maka terpaksalah menggunakan cara dan kaedah lama yang kini ditolak rakyat. Tidak jadinya Pas untuk `meminang' Umno sebagai Kerajaan Perpaduan amat memalukan Umno. Semasa `pinangan' hendak dibuat, Pas mengharapkan `bakal tunangannya' itu berubah, tetapi malang sekali Umno tidak berubah malah lebih teruk lagi. Maka, `pinangan' dibatalkan sertamerta. Umno pun berkata, jika Pas tidak mahu `bertunang' dengannya sekali pun, Umno tidak kisah kerana Pas yang memulakannya. Benarkah tidak kisah? Tetapi saban hari di kaca TV dan akhbar kita lihat Umno mula meroyan umpama gila talak dibuatnya. Betapa Pas begitu diminati sekarang, dan beruntunglah PKR dan DAP kerana memiliki Pas.

Mahu atau tidak, malu atau tidak, Umno terpaksa `dikuburkan' juga di Manek Urai. Rakyat sudah mula menganggap selagi adanya Umno, Kerajaan Perpaduan mustahil akan dapat dilaksanakan. Kerajaan Perpaduan akan wujud, InsyaAllah, selepas Pilihanraya Umum Ke 13 nanti diwaktu itu Umno telah pun berada di alam yang baqa'. Sampai bila lagi Umno harus menunggu `Wali Allah'? /wfauzdin.blogspot.com

Pengumuman Calon PAS N41 Manek Urai malam ini.

Pemuda PAS Kuala Krai

MANEK URAI, 26 Jun : PAS Kelantan akan mengumumkan calonnya pada malam ini di Markas UPU Manek Urai Lama oleh YAB Tuan Guru Dato' Nik Aziz, Mursyidul Am PAS. Dalam majlis tersebut, orang ramai boleh mendengar ucapan dari pemimpin Pakatan Rakyat seperti YB. Sdr. Saifudin Nasution (PKR) dan YB. Lim Kit Siang (DAP).

Majlis akan bermula jam 9.00 malam ini. Orang ramai adalah dijemput hadir beramai-ramai. Bersama-samalah kita membantu kempen PRK Manek Urai ini bagi memenangkan calon PAS yang bakal diumum pada malam ini.

9 minuman ringan yang aneh

Oleh : anuarani

Kebelakangan ini suhu udara memang mulai meninggi dan membuat kerongkongan kita merindukan cairan yang dingin dan segar, membelai dan membasahi kerongkongan kita. Minuman ringan yang segar dan manis seringkali akan jadi pilihan kita kan? Tapi jika minumannya seperti di bawah ini, apakah anda masih mau?

1. Gau Jal

Dibuat dari urine sapi, Pergerakan Nasionalis Hindu mengatakan bahwa minuman ini sedang dalam proses akhir pengembangan. Minuman yang terbuat dari urine sapi ini direncanakan akan diluncurkan pada 2009. Menurut kepala pengembang minuman ini, “Minuman akhirnya tidak akan berbau seperti urine, dan rasanya juga akan nikmat.” Gau Jal, nama yang direncanakan untuk minuman ini berarti ‘air sapi’. Menurut para pembuatnya, minuman ini akan dapat menyaingi Pepsi dan Coca Cola.

2. Placenta 10.000

Minuman yang satu ini sama sekali tidak halal. Minuman jelly drink ini dibuat dengan bahan utama placenta (ari2) babi, dengan tiap botol mencapai berat 10.000 mg! Placenta dipercaya memiliki kemampuan regeneratif, terutama untuk kaitan dengan kecantikan, dan akan dapat membantu diet anda! Minuman ini juga tersedia dalam ukuran 400.000 mg juga lho!

3. Pepsi Es Ketimun

Bener, es ketimun! tahun 2007, Pepsi meluncurkan minuman rasa ketimun ini di Jepang. Memang di botolnya ada tulisan kombinasi cola dan ketimun, tapi kenyataannya, hampir ga ada rasa cola dalam minuman itu, jadi rasanya sih antara manis dan rasa segar ‘buah’. Tapi yang jelas, rasa ketimun sangat mendominasi minuman ini

4. Bilk (Beer + Milk)

Hokkaido, Jepang, salah satu produsen minuman yang ada barusan melepaskan bir dengan kadal malt rendah yang dicampur susu. Ide aneh ini datang dari anak seorang pemilik industri produk susu. Produk ini dua pertiga adalah susu dan sepertiganya bir rendah malt. Rasa bir ‘baru’ ini mirip jus buah dan sangat pas mendampingi makanan manis. Diharapkan minuman ringan ini akan jadi populer di kalangan wanita.

5. Needs

Minuman satu ini dibuat dari keju! KEJU? iya!! Bahkan ada tiga rasa: biasa, blueberry dan jeruk yuzu. Pembuat minuman ini menggunakan proses khusus untuk mengurangi rasa manis dari minuman ini. Mungkin rasanya bisa dibandingkan dengan yoghurt, tanpa rasa asam khas Yoghurt

6. Air Rasa Salad

Ini ide coca-cola. “Salad Water” ini punya enam rasa lho! Jadi bukan sekedar main-main, walaupun sampai sekarang belum masuk ke negara kita untuk dibuktikan rasanya.

7. ASI!

Bukan asi(susu ibu) beneran kok, cuman minuman dengan rasa ASI. Memang masih belum jelas, untuk siapa minuman yang satu ini dibuat, tapi mungkin ini cara yang bagus untuk membuat kita yang dewasa bernostalgia sesaat menjadi bayi…

8. Air Diet

Dengan rasa seperti air biasa! (Ya iya lah.. emang apalagi), dan setengah kalori air biasa (ini yang gila, emang air ada kalorinya?), dan dengan harga lebih mahal (tapi laris….)

9. Kidsbeer

Bir anak-anak. Minuman ‘bir’ non alkohol ini laris luar biasa lho! ‘Bir’ ini memiliki bahan pokok Guarana, tanaman dari Amerika Latin. Minuman ini awalnya dijual dengan nama Guarana, minuman berbahan dasar cola. Minuman manis berkarbonasi ini kemudian diubah namanya menjadi ‘Kidsbeer’ oleh pembuatnya, dan langsung seketika jadi hit di Jepang!

Kubur Islam di Singapore

Oleh : anuarani

Mereka berlumba-lumba mendirikan kubur bertaraf 5 Star.

Berikut adalah Kawasan Perkuburan Islam di Singapura.

Sabda Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wasallam:
Dari Jabir radhiyallahu ‘anhu, dia berkata,
“Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam telah melarang kuburan dikapur (di simen), dijadikan tempat duduk, dan juga didirikan bangunan diatasnya.”
(Hadith Riwayat Imam Muslim)

Dan membawa bunga-bungaan / jambak-jambak bunga dan seumpamanya bersama jenazah adalah diharamkan yang telah menular dikalangan orang-orang Islam kerana mengikuti adat-adat orang kafir dan Melayu kuno dalam upacara-upacara jenazah mereka. Juga kerana perbuatan tersebut boleh mensia-siakan harta tanpa faedah dan memberi makna bermegah-megah dan berbangga.

Manakala hukumnya adalah haram jika kubur dibina menggunakan marmar (marble) dan seumpamanya, kerana amat berlawanan dengan ajaran Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam, juga kerana terdapat pembaziran harta yang ditegah syarak serta terdapat sifat bermegah dan menunjuk yang amat dimurkai Allah subhanahuwata’ ala.

wALLAHua’lam.





Takziah Buat YB Salahudin Ayub

by : http://johornews.blogspot.com

Johor Bahru - Al-Fatihah buat Allahyaram Ayub Bin Omar bapa kepada Naib Presiden PAS yang juga Ahlli Parlimen Kubang Kerian iaitu Salahuddin Ayub yang telah pulang ke rahmatullah jam 11.45 malam tadi.

Johor Daily dimaklum, almarhum meninggal setelah menderita sakit sejak kemalangan tiga bulan yang lepas. Johor Daily mengucapkan takziah buat YB Salahuddin sekeluaga. Semoga rohnya dirahmati dan bersama-sama roh orang-orang beriman.

Johor Daily diberitahu pimpinan dan pendokong Pakatan Rakyat terdiri dari pelbagai agama berada dirumah beliau di Pontian.

Tahukah anda bilakah berakhirnya waktu untuk solat Isyak?

ZAMRI kecik's

Banyak orang menyangka bahawa mereka boleh menangguhkan solat Isyakselagi tidak masuk waktu Subuh atau terbit fajar. Sedangkan Allah S.W.T. memerintahkan kita melakukan solat tepat pada waktunya.


Waktu Isyak bermula daripada mega merah sehingga pertengahan malam yang pertama. Menurut pendapat ulama, pertengahan malam yang pertama itu berada pada jarak masa pukul 1.00 pagi hingga ke pukul 2.00 pagi. Rasulullah s.a.w melarang mengerjakan solat
Isyak pada pukul 3.00 atau 4.00 pagi. Jika sesiapa mengerjakan solat pada waktu tersebut, ia diibaratkan seperti solat Subuh pada pukul 9.00 pagi.

Ini bermakna, waktu tersebut bukan waktu akhir untuk solat Isyak. Jika seseorang itu melakukan solat di luar waktu yang telah ditentukan, dia telah menyalahi perintah Allah. Hukumnya adalah berdosa.

Sebagaimana firman-Nya

"Sesungguhnya solat itu adalah wajib ke atas orang-orang yang beriman dengan ketetapan yang telah ditetapkan waktunya." (An-Nisa': 103)

Ingatan untuk diriku sendiri?

Boneka Penjajah..!!

Muhammad Nasir Abdullah

Kerajaan terpaksa berhempas pulas untuk menyebarkan propaganda supaya rakyat Malaysia bersetuju supaya bekas setiausaha agung Parti Komunis Malaya (PKM) tidak dibenarkan pulang semula ke Malaysia.

Pelbagai cara digunakan. Segala media dikerahkan untuk menanamkan sentimen ini.

Aku sendiri tidak pernah kisah sama ada Chin Peng pulang atau tidak. Kedua-dua pilihan tersebut tidak penting dan tidak relevan langsung dengan aku.


Tapi aku meluat bila propaganda yang disebarkan itu semakin menjadi-jadi dan tak masuk akal.

Sebagai contoh, malam kelmarin sebuah stesyen TV menyiarkan dokumentari dan temubual dengan bekas Ketua Polis Negara tentang kekejaman komunis.

Aku hanya tengok seimbas lalu. Tak boleh tengok sampai habis, bimbang termuntah dan terjeluak.

Bekas Ketua Polis yang ditemuramah itu, kalau tidak silap aku ialah Tan Sri Sir Claude Fenner yang menjadi Ketua Polis Malaysia dari tahun 1958 hingga 1968.

Claude Fenner adalah seorang penjajah!

Pada tahun 1955, beliau memegang jawatan Ketua Polis di Johor. Ketua polis kerajaan yang menjajah Tanah Melayu!

Semasa pendudukan Jepun pada tahun 1945, Askar British berpangkat Leftenan Kolonel itu bertugas dengan Pentadbiran Tentera British ("British Military Administration").

Dia dilantik menjadi Ketua Polis Negara yang pertama adalah untuk memastikan aspirasi penjajah terus berjalan di Tanah Melayu walaupun kononnya Tanah Melayu telah merdeka.

Muslihat Inggeris mengekalkan pegawai polis dan tenteranya selepas Malaya diisytiharkan adalah untuk terus melindungi syarikat-syarikat Dunlop, Socfin, Harrison Crosfield, Sime Darby dan lain-lain yang menjadi punca kekayaan besar mereka.

Mereka terus menjajah Tanah Melayu walaupun kononnya Tanah Melayu telah diberi kemerdekaan.

Apa hak dia nak bercakap tentang kejahatan komunis?

Kamu adalah penjajah yang lebih jahat!

Peliknya, kenapa media menggunakan orang sebegini hina untuk bercakap bagi pihak negara untuk menerangkan keburukan komunis.

Uweeekkkk.....
http://puteragunungtebu.blogspot.com/

TERKINI JAM 11.15 pagi: ADUN Aulong failkan sama terhadap ADUN Jelapang


Ipoh, 26 Jun: ADUN kawasan Aulong, YB YewTian Hoe sebentar tadi telah menfailkan sama terhadap ADUN Jelapang atas kejadian di dalam Dewan Negeri Perak pada 7 Mei 2009 yang lepas.

Beliau yang diiringi oleh 7 orang ADUN Pakatan Rakyat hadir bersama dengan lebih 20 orang penyokong yang kesemuanya berpakaian berwarna hitam.

ADUN Aulong didampingi oleh ADUN Pakatan Rakyat yang lain sedang menyampaikan kenyataan media.

Dalam kenyataannya, YB Yeb menjelaskan ADUN Jelapang itu mestilah menanggung akibat dari tindakan pembohongan dan putar belit dengan mengatakan di tangannya adalah thumbdrive dan sesudah itu dikatakan pula keychain. Katanya ada rakaman yang jelas bahawa ADUN Jelapang itu telah menggunakan alat penyembur pemedih mata.

Ditanya berapakah tuntutan yang beliau minta, dia menjelaskan perkara itu diserahkan kepada peguamnya. Sambil memberi komitmen hasil dari tuntutan itu akan didermakan kepada OKU. Beliau juga menuntut YB. Hee Yit Fong untuk meletakkan jawatan.