01 February 2009

Kenyataan akhbar isu 2 Exco.

Kenyataan ini saya keluarkan sebagai usaha untuk meredakan semua rakyat Malaysia khususnya Rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan yang sedang menunggu berita mengenai 2 Exco PKR yang diandaikan dengan berbagai berita dan rumus melalui SMS dan sebagainya.

Sebagaimana yang disahkan oleh YAB Menteri Besar Perak dan Pengerusi Perhubungan PKR Negeri dengan ini saya juga sebagai Pengerusi kelab Penyokong Kerajaan mengesahkan memang sampai saat ini 2 orang Exco dari PKR itu tidak dapat dihubungi .

Namun begitu saya juga mengesahkan sehingga saat ini kesemua ahli kerajaan tidak ada yang melompat kepada Barisan nasional. Termasuklah kedua-dua exco yang tidak dapat dihubungi.

Saya sangat yakin dengan kesemua Ahli Kelab Penyokong Kerajaan.

Saya juga mengakui terdapat usaha jahat dari pihak tertentu untuk menarik ahli-ahli kerajaan untuk melompat dengan tawaran tertentu.

Namun saya yakin mereka tidak akan termakan dengan janji-janji manis dan pembohongan dari pihak tersebut, dan saya masih beranggapan baik kepada 2 exco yang terlibat dan berharap mereka memikirkan semasak-masaknya apa saja keputusan yang akan diambil.

Harapan saya mereka dapat dihubungi dan mereka diberikan hak untuk mendengar nasihat dari kami, dan seandainya benar ada pihak yang menghalang hasratnya untuk berhubung dengan pimpinan PKR , perkara ini amat dikesali.

Satu pertemuan penting kesemua ADUN Pakatan Rakyat akan diadakan di IPOH pada pagi ini, setelah itu berkemungkinan akan ada pengumuman penting yang akan di keluarkan oleh YAB Menteri Besar.

Drs. Khgalil Idham Lim,
Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Perak.

Masih belum ada ahli kerajaan yang melompat.

Pagi ini saya menerima dari sahabat dari Kuala Lumpur mengenai berita angin terdapat dua orang dari PKR dan 2 orang dari DAP hendak melompat masuk BN. Katanya lagi malam tadi Najib telah menalipon semua wakil rakyat BN untuk hadir mesyuarat di KL pagi ini.

Terkejut besar saya dengan berita tersebut, apa lagi saya sudah bertungkus lumus menghubungi dan berhubung terus dengan ahli-ahli BBC yang berada di bawah saya. Setahu saya tidak ada dari DAP yang ingin melompat dan saya anggap diisukan saja oleh pihak yang tidak bertanggung jawab.

Namun saya tidak sekadar masuk telinga kanan keluar telinga kira mengenai berita tersebut.

Saya telah menghubungi teman-teman dalam Kerajaan Negeri bertanya khabar dari mereka untuk mendapat pengesahan baru untuk menjawab dalam blog ini.

Alhamdulillah saya setakat ini boleh memberi pengesahan masih belum ada Ahli-ahli yang Berhormat dari kerajaan yang melompat ke BN.

Tolong doakan sama.....