11 April 2009

Azilah dan Sirul digantung: Persoalan berbangkit ialah...

KUALA LUMPUR, 10 April : - Berikut adalah beberapa persoalan yang dibangkitkan oleh Ahli Majlis Tertinggi KeADILan Badrul Hisham dalam blognya mengulas keputusan dua anggota UTK, Azilah dan Sirul yang dihukum gantung sampai mati dalam kes Altantuya Sharibuu iaitu :

1.Azilah dan Sirul tidak pernah kenal Altantuya, apa motif pembunuhan ? Rogol, Rompak..? Mereka ialah anggota UTK yang berdisiplin dilatih mengikut arahan.

2.Mana senjata pembunuhan, dalam kenyataan beramaran yang dibuat Sirul dia mengaku menembak Altantuya tetapi kenapa senjata pembunuhan tidak wujud dalam perbicaraan?

3.Bagaimana rekod kemasukan Altantuya tidak wujud dalam rekod imigresen sebaliknya ada orang dihukum mati dalam negara yang tidak ada rekod Altantuya masuk ?

4.Mengikut penulis dari Perancis dia mengatakan maklumat pembunuhan Altantuya yang dibunuh kerana melindungi transaksi melibatkan wang besar hasil jual beli kapal selam lengkap tersimpan ditangan agen perisikian Russia.... apa sebenarnya berlaku ?

5.Kenapa Azilah dan Sirul diberi keistimewaan tidak memperlihatkan wajahnya sepanjang keluar dan masuk mahkamah ?

Dalam pada itu Herman Samsudin menulis di sebuah laman web juga turut mempersoalkan bahawa rakyat diluar khususnya keluarga mangsa pastinya ingin melihat wajah kedua-dua tertuduh itu di mana sebelum ini, hanya wajah tertuduh ketiga yang telah dibebaskan, Abdul Razak Abdullah Baginda sahaja yang dapat dilihat.

Katanya sebelum ini kes Mona Fandey yang membunuh seorang exco kerajaan negeri Pahang, Dato' Mazlan pada 1993. Wajah beliau sebagai tertuduh begitu senang diambil oleh wartawan.

Begitu juga dengan kes yang melibatkan Dato' Mokhtar Hashim, seorang mantan Menteri Belia dan Sukan Malaysia yang didapati bersalah atas tuduhan membunuh Speaker Dewan Undangan Negeri Sembilan, Mohamad Taha Talib-Kedua-dua mereka adalah pimpinan Umno Negeri Sembilan.

Menurut web tersebut masyarakat dunia melihat perbicaraan kes ini menjadi pelik dengan apa yang dilakukan oleh Azilah dan Sirul yang sentiasa bertopeng ketika muncul dikhalayak ramai.

"Sehingga ada teori-teori nakal yang mengatakan bahawa hukuman gantung akan diberikan bagi menutup kes ini walaupun Sirul mendakwa ada dalang lain di sebalik kes ini.

"Walaubagaimana pun, ketika hukuman mati yang hanya dihadiri orang-orang tertentu, mereka tidak digantung. Yang digantung adalah orang lain yang sememangnya ada kes untuk digantung tetapi tidak sepopular mereka," katanya dalam Buletin Online.

Dalam teori rambangnya itu beliau mengatakan bahawa kemudian mereka akan dibebaskan senyap-senyap dan ditukar identiti sebelum dihantar ke luar negara.

Kes akan ditutup begitu sahaja dan dalang tidak akan dicari lagi samalah seperti kes Norita yang kini sudah senyap sepi selepas Hanif Basri dibebaskan.

"Sesiapa pun boleh reka teori mereka, tapi kita harus yakin dengan undang-undang dan kredibiliti Polis.

"Dalam apa jua keadaan rakyat tetap berharap untuk melihat wajah kedua mereka. Sekurang-kurangnya bila lihat wajah mereka cerita plot yang direka-reka ini akan mati begitu sahaja," katanya. Harakahdaily.

26 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum,
saya terpanggil untuk bitau sikit luahan hati saya yang kurang pengetahuan agama dan politik nih.

luahan hati saya ni saya dah simpan dari hari ngundi hari tuh. sebelum tuh saya amat berterima kasih kepada bloggers2yang berjaya mencuri hati sedikit penyokong atas pagar. 3% je kan?

ok. ni ikhlas dari saya. saya, seorang yang kurang pengetahuan agama (dan masih mempelajari) juga baru belajar selok belok politik.

sebenarnya riso jugak kalo apa yang nak saya nyatakan ini adalah berdosa atau x. tapi kalo bleh tuan tolong la bitau pihak bekaitan pasal hal nih..

1) betol ker bila "UNDI PAS MASUK SYURGA"?
ini lah satu2nya "ayat or slogan" yang xdapat saya terima. (BERDOSAKAH SAYA?) dan kerana ayat ini juga lah yang membuatkan ramai kawan2 saya juga sedara mara saya yang di kampung cheh, sungai petai, changkat jering, batu 8 dan batu 9 kebanyakan mempersoalkan keberkesanan slogan nih yang terlampo digunakan oleh peraih undi(yang dok tepi jalan ondaway nak g ngundi tu) dok cakap dan bitau pada orang2 yang ondaway nak gi memangkah. saya mintak jasa baik tuan untuk menerangkan keberkesanan ayat nih kepada kami. ini kerana feedback yang saya dapat dari kawan2 saya adalah kurang berkesan ayat nie bila di gunakan untuk memancing undi malahan ayat nih pun MUNGKIN xsesuai untuk diucapkan dimana2 betol x tuan?. tolong ye tuan.. SAYA BETUL2 MUSYKIL.. (saya bukan anynomious upahan!! saya cuma xtau dimana tempat untuk saya bertanya dan siapa yang bleh jawab.. mintak jasa baik abang ye..)

TIME KASIH TUAN..

yang benar2 ikhlas ingin mengetahui,
Mohd Shahreel,
Simpang, Taiping.

(soalan yang sama telah saya beri kepada abang wak albanjari 10 minit lepas)

Anonymous said...

mohd shahreel, "undi pas masuk syurga" krn pas ialah sebuah parti yg sedang berusaha menegakkan islam secara keseluruhan di malaysia ni.

bila anda & kawan2 mengundi pas lalu menyebabkan pas menang, lalu pas dapat masuk dewan undangan negeri atau parlimen..wakil2 pas akan ketengahkan konsep & prinsip keadilan islam yg terkandung dlm al-qur'an utk diterjemahkan dlm bentuk pemerintahan.

hasil dari undi anda itu menyebabkan agenda islam terlaksana, secara tidak langsung, perkembangan islam adalah berpunca dari tangan anda yg memangkah... dapat pahala tak? mesti dapat kan...Allah redha tak kita tlg agama Allah?..mesti redha kan?!

tetapi bukan lah bermaksud dgn mengundi semata-mata menyebabkan boleh masuk syurga...solat,zakat,puasa dan lain-lain ajaran kene buat jugak..

sebaliknya bila anda undi parti lain yg akhirnya tidak melaksanakan apa yg Allah suruh...tentunya akan dapat dosa..termasuk anda skali dapat dosa yg sama kerana telah menyebabkan parti zalim dapat kuasa lalu meneruskan kezaliman..

"undi pas merupakan salah satu saham untuk dapat redha Allah sekaligus melayakkan diri utk masuk syurgaNya"

haikal said...

salam tanpa nama.
apa pun saya harap saudara/i belajar kitab tauhid. adapun selogan tu pangkah bulan masuk syurga saudara/i buang jauh2 terlebih dahulu.
juga diminta saudara/i memahami perlembagaan parti sama ada UMNO dan Juga Pas. pasti saudara/i akan faham masaalah ini.

Anonymous said...

menyokong sesuatu yang baik,adalah satu perbuatan baik,ganjarannya pahala disisi tuhan,kalau bn baik ,sokong dapat pahala,kalau pkr baik ,sokong dapat pahala,siapa yang terbaik antara yang baik.Kebaikan itu dari hati dan tindakan manusia.jika "kebaikan"disisi agama, maka allah subha nahuwataala menghadiahkan pahala,tapi kebaikan disisi manusia,kita perlu terlebih dahulu menyelami niatnya? Antara PAS,PKR,UMNO,BN-Cubalah fahami apakah niat utama mereka dalam konteks politik mereka.Apa matlamat perjuangan mereka,cari kebaikan mereka ,cari kebaikan UMNO/Bn,juga keburukan mereka-mudah sangat tuuuu.Jagan pulak cuba cari "kemaksumam" kepada manusia biasa.Sifat manusia dalah"baharu" ,itu allah yang nyatakan!!!.Dalam konteks duniawi politik negara hari ini,carilah partai politik yang mana ambil kesempatan untuk diri,rakan ,keluarga,selami keiklasan mereka,ikuti sejarah mereka,lihat tindakan mereka.Absolute power,will corruptet the power,-rakyat akan hilang kuasa sebagai "pengadil".Renung kan bagaimana untuk menjadi rakyat sebagai pengadil yang adil-tunjangnya ialah ilmu,niat yang iklas,berasaskan "agama".Jagan cari jawaban dengan soalan yang nakaluntuk tegakkan kebenaran.Kebenaran berada disetiap sendi sisi,agama,bangsa,diri,parti,tapi yang utamadisisi agama dan "tuhan".Sekali lagi jagan tersasul dengan hujah politik yang dalam berbagai proses untuk dapat kuasa,kerena yang berniat iklaspun kadang-kadang tesasul-sifat manusia-taklah susah sangat untuk memahami kebenaran disisi agama dan tuhan,itupun kalau memahami agama secara iklas!!!

muryadi said...

Sdr Mohd Sahreel,

Izinkan saya yg kurang arif dan pandai mengenai politik ini ingin menjawab.

Sebelum itu saya juga ingin mengucapkan tahniah kpd sdr kerana ingin berusaha mendapatkan kebenaran dan kesahihan melalui blog yg pro PR/PAS ini.

Slogan "UNDI PAS MASUK SYURGA" sebenarnya mainan atau hujah taktik kotor oleh UMNO itu sendiri.

Sudah tentulah tidak semudah itu untuk seseorang itu masuk syurga dgn hanya mengundi PAS.

Saya rasa sekadar ini pun cukup jelas dan terang betapa teruknya cara2 UMNO menabur fitnah terhadap PAS.

Malangnya ramai dikalangan org Melayu masih lagi tidak terdedah dgn perkara yg sebenarnya.

Sebab itulah kalau dilihat mana2 org Melayu yg bersedia mencari kebenaran dgn melalui mendapat info2 selain dari media BN dgn mudah meninggalkan UMNO yg usang serta menyesatkan itu.

Anonymous said...

Selepas Mahkamah Tinggi menjatuhkan hukuman, pesalah masih ada peluang merayu di Mahkamah Rayuan, jika ditolak boleh merayu di Mahkamah Persekutuan, jika ditolak, mohon Rayuan DiRaja untuk peluang terakhir. Boleh jadi diantara dua mahkamah ini akan mengurangkan hukuman kepada penjara seumur hidup (biasanya tak lebih 20 tahun).

muryadi said...

Sdr Mohd Shareel,

Izinkan saya yg juga kurang arif serta mahir dlm politik ingin menjawab.

Sebelum itu saya ingin mengucapkan tahniah kepada sdr kerana berani blog yg pro PR/PAS ini utk mencari kebenaran dan kesahihan kepada sesuatu isu.

Diharap usaha sdr ini dapat diteruskan serta terus membuat kajian dgn hati serta minda yg terbuka.

Slogan "UNDI PAS MASUK SYURGA" adalah mainan serta suatu taktik kotor dari UMNO.

Sudah tentulah tidak semudah itu utk seseorang itu hendak dimasukkan ke syurga. Slogan tersebut telah diolah dgn berniat jahat tanpa menjelaskan secara jujur oleh media2 utama BN spt di TV3, RTM, Utusan Melayu dsbgnya.

Org yg cetek ilmu tentang Islam pun tak akan dapat menerima slogan tersebut.

Sebab itulah dapat dilihat sekarang ini semakin ramai org melayu/Islam yg terdedah kepada media baru spt blog2, web2 dan ceramah2 penerangan dari PR/PAS/PRK/DAP dan yg dilihat tidak menyokong mana2 pihak, semakin bertambah menyokong PR dan meninggalkan umno/BN yg menyesat dan memudaratkan itu.

muryadi said...

Sdr Mohd Shareel,

Izinkan saya yg juga kurang arif serta mahir dlm politik ingin menjawab.

Sebelum itu saya ingin mengucapkan tahniah kepada sdr kerana berani blog yg pro PR/PAS ini utk mencari kebenaran dan kesahihan kepada sesuatu isu.

Diharap usaha sdr ini dapat diteruskan serta terus membuat kajian dgn hati serta minda yg terbuka.

Slogan "UNDI PAS MASUK SYURGA" adalah mainan serta suatu taktik kotor dari UMNO.

Sudah tentulah tidak semudah itu utk seseorang itu hendak dimasukkan ke syurga. Slogan tersebut telah diolah dgn berniat jahat tanpa menjelaskan secara jujur oleh media2 utama BN spt di TV3, RTM, Utusan Melayu dsbgnya.

Org yg cetek ilmu tentang Islam pun tak akan dapat menerima slogan tersebut.

Sebab itulah dapat dilihat sekarang ini semakin ramai org melayu/Islam yg terdedah kepada media baru spt blog2, web2 dan ceramah2 penerangan dari PR/PAS/PRK/DAP dan yg dilihat tidak menyokong mana2 pihak, semakin bertambah menyokong PR dan meninggalkan umno/BN yg menyesat dan memudaratkan itu.

muryadi said...

Sdr Mohd Shareel,

Izinkan saya yg juga kurang arif serta mahir dlm politik ingin menjawab.

Sebelum itu saya ingin mengucapkan tahniah kepada sdr kerana berani blog yg pro PR/PAS ini utk mencari kebenaran dan kesahihan kepada sesuatu isu.

Diharap usaha sdr ini dapat diteruskan serta terus membuat kajian dgn hati serta minda yg terbuka.

Slogan "UNDI PAS MASUK SYURGA" adalah mainan serta suatu taktik kotor dari UMNO.

Sudah tentulah tidak semudah itu utk seseorang itu hendak dimasukkan ke syurga. Slogan tersebut telah diolah dgn berniat jahat tanpa menjelaskan secara jujur oleh media2 utama BN spt di TV3, RTM, Utusan Melayu dsbgnya.

Org yg cetek ilmu tentang Islam pun tak akan dapat menerima slogan tersebut.

Sebab itulah dapat dilihat sekarang ini semakin ramai org melayu/Islam yg terdedah kepada media baru spt blog2, web2 dan ceramah2 penerangan dari PR/PAS/PRK/DAP dan yg dilihat tidak menyokong mana2 pihak, semakin bertambah menyokong PR dan meninggalkan umno/BN yg menyesat dan memudaratkan itu.

muryadi said...

Sdr Mohd Shareel,

Izinkan saya yg juga kurang arif serta mahir dlm politik ingin menjawab.

Sebelum itu saya ingin mengucapkan tahniah kepada sdr kerana berani blog yg pro PR/PAS ini utk mencari kebenaran dan kesahihan kepada sesuatu isu.

Diharap usaha sdr ini dapat diteruskan serta terus membuat kajian dgn hati serta minda yg terbuka.

Slogan "UNDI PAS MASUK SYURGA" adalah mainan serta suatu taktik kotor dari UMNO.

Sudah tentulah tidak semudah itu utk seseorang itu hendak dimasukkan ke syurga. Slogan tersebut telah diolah dgn berniat jahat tanpa menjelaskan secara jujur oleh media2 utama BN spt di TV3, RTM, Utusan Melayu dsbgnya.

Org yg cetek ilmu tentang Islam pun tak akan dapat menerima slogan tersebut.

Sebab itulah dapat dilihat sekarang ini semakin ramai org melayu/Islam yg terdedah kepada media baru spt blog2, web2 dan ceramah2 penerangan dari PR/PAS/PRK/DAP dan yg dilihat tidak menyokong mana2 pihak, semakin bertambah menyokong PR dan meninggalkan umno/BN yg menyesat dan memudaratkan itu.

muryadi said...

Sdr Mohd Shareel,

Izinkan saya yg juga kurang arif serta mahir dlm politik ingin menjawab.

Sebelum itu saya ingin mengucapkan tahniah kepada sdr kerana berani blog yg pro PR/PAS ini utk mencari kebenaran dan kesahihan kepada sesuatu isu.

Diharap usaha sdr ini dapat diteruskan serta terus membuat kajian dgn hati serta minda yg terbuka.

Slogan "UNDI PAS MASUK SYURGA" adalah mainan serta suatu taktik kotor dari UMNO.

Sudah tentulah tidak semudah itu utk seseorang itu hendak dimasukkan ke syurga. Slogan tersebut telah diolah dgn berniat jahat tanpa menjelaskan secara jujur oleh media2 utama BN spt di TV3, RTM, Utusan Melayu dsbgnya.

Org yg cetek ilmu tentang Islam pun tak akan dapat menerima slogan tersebut.

Sebab itulah dapat dilihat sekarang ini semakin ramai org melayu/Islam yg terdedah kepada media baru spt blog2, web2 dan ceramah2 penerangan dari PR/PAS/PRK/DAP dan yg dilihat tidak menyokong mana2 pihak, semakin bertambah menyokong PR dan meninggalkan umno/BN yg menyesat dan memudaratkan itu.

NAINA said...

salam, mohd shahreel,
saya telah melihat jawapan wak di blognya( al banjari ). rasanya, segala hujah beserta fakta dan sirah Nabi SAW sudah cukup sebagai menjawab kekeliruan saudara. namun saya sgt gembira kerana persoalan ini ditanya kena pada temoatnya. andai kata saudara bertanyakan kepada org atau tempat yang tidak betul, maka mungkin saudara akan tersesat jalan. kalau boleh print artikel tersebut dan simpan. andai kata ada sesiapa ( syaitan bertopengkan manusia mungkin....)yg ingin memesongkan lagi pegangan anda, jadikan artikel tersebut sebagai rujukan dan panduan. Sesungguhnya, syaitan itu sentiasa ingin bertekad untuk menyesatkan manusia. Teta dan tekadkan hati pada jalan yang benar...INSYAALLAH

hadi said...

allah maha mengetahui

Malaysian-2Day said...

wahai CINA ISLAM, tak payah lah nak di runsingkan hal ALTANTUYA nih. Yang bersalah dah di hukum, CINA ISLAM semua nak bangkitkan, bila nak duduk? kasik peluang la orang lain bangkit lak CINA ISLAM oii. Aku hairan kenapa geng2 Pak Nuar macam CINA ISLAM nih lebih percayakan pemberita luar dari sistem perundangan di negara sendiri? Kalau dah semua CINA ISLAM tak caya, kalaulah nanti CINA ISLAM nyer rumah kene rompak ke, agaknya CINA ISLAM nak panggil polis dari PERANCIS agak nyer yer ... sian aku tgk puak2 pak nuar nih. Kalau tak iktiraf undang2 negara sendiri, rasanya CINA ISLAM tak layak duk Malaysia nih, dan tak payah la tunjuk gambar angkat sumpah tu, itu cara Malaysia, baik ikut cara Perancis, derang pegang BIBLE kut. hmmm tah la CINA ISLAM. Semoga ALLAH membuka hati kamu agar tidak sentiasa memandang serong terhadap orang lain terutama BN.

Anonymous said...

syurga itu rahmat dari allah......

camcoy said...

kenapa muka azilah dan sirul tidak pernah dipertontonkan dikhalayak ramai...?

ini teori persamaan kuasa dua:-
sebab najib adalah pesalah.
nanti time hukuman dijalankan,di guna body org yang memang dh dijatuhkan hukuman yg sama.
pastu barula najib berlegar-legar dengan penuh 'aman tenteram'

ayie said...

kepada saudara shahreel,sy rasalebih baik awk antar persoalan nie ke email : idhamlim@yahoo.com.my

kalu antar kt ruangan nie takut yb terlepas pandang ngan persoaln nie.

Anonymous said...

kepada saudara shahreel,sy rasalebih baik awk antar persoalan nie ke email : idhamlim@yahoo.com.my

kalu antar kt ruangan nie takut yb terlepas pandang ngan persoaln nie.

camcoy said...

Khas buat Mohd Shahreek
Simpang, Taiping

juga buat semua

paling utama buat yang berbangsa Melayu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

memang undi pas masuk syurga
Tuhan buat dunia ni hakikat dua jalan.
Baik-Buruk, Cantik-Hodoh, Kanan-Kiri, Laki2-Perempuan

Firman Allah; WAHADAINA HUN NAJDAIN
dan kami telah tunjukkan kamu dua jalan (jalan baik untuk diikuti dan jalan salah untuk dijauhi)

dah terang-terang segala macam keburukan yang UBN dah buat.takkan xnampak lagi?tengokla jenayah sana sini,rogol,rompak,bunuh,dadah,rempit dan 1001 macam penyakit sosial melanda negara ini.inikah yang dikatakan keamanan.jangan sampai nanti bila Tuhan dah turunkan bala baru nk mohon ya Allah berilah nikmat keamanan.

Saya sarankan saudara baca buku kisah nabi-nabi.lihat kisah kaum nabi Yunus.dah nk kena azab baru nak bertaubat.nasiblah Allah terima sebab nk uji nabi Yunus.

kita ni kira bertuah sebab para ulamak kita masih lagi istiqamah dalam berdakwah pada ummah.buatnya ulamak kita ramai2 blah dari Tanah Melayu ni,tak keruan kita semua.

berapa banyak dasar-dasar yang kerajaan buat untuk benamkan kefahaman rakyat pada keburukan dan kedurjanaan sang UMNO/BN ini.

lihat PPSMI,yang mana sangat merugikan golongan dari kelas bawahan(dari segi tahap wilayah(penempatan) bukan sosial(kasta masyarakat))

ini kerana sejarah melakarkan bahawa perubahan akan datang dari golongan yang berasal dari perkampungan. Nabi Besar Muhammad SAW,datang dari kampung Makkah yang akhirnya menumbangkan Tamadun Rom dan Parsi.

Nabi Musa keluar dan berkelana hingga akhirnya beroleh hikmah di perkmpungan Nabi Syuib.dan banyak lagi contoh2 yang saya rasa biar saudara cari sendiri untuk menambahkan lai keyakinan saudara.

PAS berjuang membawa dua pusaka yang ditinggalkan oleh Rasulullah SAW.yang mana kita tidak akan sesat di dunia dan akhirat.tidakkah ini sudah cukup sebagai bukti ketulenan perjuaangan ini?

Saudara,buka la pintu hati saudara.jangan hanya melihat dengan mata yang hanya bersifat luaran.lihat dengan ikhlas,pandang dengan terbuka,fikir dengan rasional.

ingat,Melayu baru kenal Islam 500 tahun kurang lebih.tetapi bangsa Cina telah menerima Islam nun hampir 1500 tahun yang lalu secara terus dari Sahabat RA iaitu Saad Ibn Waqqas.

Jangan sampai nanti Tuhan tarik kemuliaan orang Melayu di tanah sendiri lalu dicampakkan pada bangsa lain.UMNO hanya membawa api Asobiyyah,demi menjaga warisan penjajah laknatullah.saya juga Melayu tapi saya ingin mulia kerana Islam.

Mohd Syamsyul Nahar
Titi Tinggi Hilir, Perlis

Gajah Menta said...

Buat si penanya.....

Undi PAS Masuk SYURGA. kalu kita layak....'TAQWA' kuncinya. golongan yg terang dan nyata xnk hidupkan ISLAM sbg perundangan golongan nie leh masuk syurga? Dasar PAS quran & sunnah.

berpakat ngan dap & pkr adalah landasan penyatuan dan penuh harapan kelak terbuka fikiran utk sama2 mengenali ISLAM yang sebenar....(baru 10 bulan...sudah mulai mereka sama2 membaca tafsir quran dan jadi panduan dalam amalan kerja mereka. tiada penghinaan ISLAM bila mana golongan mereka baca quran jika mereka tafsir dan amalkan intipatinya. Bandingan kita sebaliknya.....quran dan tafsir hanya baca jika ianya beri keuntungan... (zakat & fitrah)

Kerajaan Kelantan & Terengganu satu ketika lalu telah cuba utk jadikan qanun syariyah sbg teras undang2 negeri namun sehingga kini masih ramai yg menghalangnya.... surat rasmi bantahan utk wujudkan undang2 ISLAM itu masih tersimpan di Pej Kerajaan Negeri Kelantan.

Selama mana PAS xdpt menguasai Kerajaan Persekutuan selama itu dasar kat negeri tersekat. Gabungan PKR & DAP moga2 akan dpt menyampaikan penerangan ttg indahnya ISLAM bersama quran & sunnah. kumpulan ortodok dap (lama) mmg sukar memahami, namun angkatan dap baru kini makin berjinak memahami dasar PAS utk bawa ISLAM dimartabatkan.

PAS tdak akan wujud jika quran & sunnah dimartabatkan dlm negara ini dan ISLAM unggul dipersada negara.

selama mana negara tidak ertukar tangan dengan pemimpin yg berteraskan kebajikan dan ISLAM sbg dasarnya maka semakin terhakislah khazanah negara yg kaya dengan sumbernya, dibolot sesama mrk. terlalu byk contoh nyata dihadapan mata cuma tertutup ngan media demokrasi hancur kita.

Anonymous said...

...soal masuk surga ka masuk neraka ka itu kerja tuhan, yang hang dok pi pecaya cakap depa tu buat apa, pikiaq la sikit, depa tu sapadia, jangan jangan depa tu orang orang bee end yang menyamar. orang orang bee end memang pandai menyamar pon....

Gajah Menta said...

http://gajahmenta.blogspot.com

MOHAMAD ZUBAIRI said...

JI

MOHAMAD ZUBAIRI said...

UNDI PAS MASUK SYURGA.

-PAS adalah wadah atau alat saluran Parti politik utk menyampaikan atau menyempurnakan Undang2 Islam apabila diberi peluang mendapat mandat majoriti dalam Parlimen.

-Perlembagaan PAS itu sendiri meletakkan AlQur'an dan Sunnah dan ijmak ulama sebagai rujukan utama perjuangan.

Apabila PAS memerintah Malaysia:-
-Menjadikan negara Islam Malaysia spt negara yang Nabi buat.
-Melaksanakan Hukum Hudud iaitu Hukum Tuhan.
-Menghapuskan Judi,Sarang Maksiat dan Penzinaan.
-Menghadkan Penjualan Arak.
-Membantu sekolah agama rakyat.
-Mendidik murid sekolah dengan ilmu akhlak yakni Tasawwuf
-Orang Islam lelaki dan perempuan hendaklah menutup aurat.
-menggalakkan pemakaian sunnah Rasurullah spt serban dan jubah.
-menggalakkan rakyat menghadiri majlis zikrullah bg meningkatkan iman dan takwa
-dan banyak lagi kerja islam yang PAS akan buat.
- Ini semua mendatangkan Pahala.
- Sebab tu undi PAS dapat pahala dan keberkatan dunia dan akhirat.
- Diharapkan agar saudara Mohd Shahreel banyak mendalami ilmu agama dgn menghadiri kelas agama,baru Tuhan akan bagi kefahaman dalam beragama.
- Rakyat Malaysia sekarang banyak dilalaikan dengan segala bentuk hiburan.
sekian

Kimizo said...

artikel pasal lain
tapi komen pasal lain..hehe

Anonymous said...

betui tu KIMIZO!

Depa komen pasai lain, saya pun nak suruh depa MELAYU/ISLAM bersatu. BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH.