23 February 2009

Jam 12.00 tengahhari : MB Nizar meninggalkan kediaman rasmi.

IPOH, 22 Feb,:- Selepas sekitar 10 bulan YAB. Menteri Besar Negeri Perak Pakatan Rakyat, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin mendiami Kediaman Rasmi Menteri Besar, beliau melangkah keluar dengan gagah dan suatu keyakinan serta janji untuk kembali ke rumah itu tidak berapa lama lagi.

Berita dan gambar akan menyusul....

19 comments:

Yong said...

when philipines fall Mcacthur say I BE BACK AND COME BACK STRONGER

Anonymous said...

Tahniah Dato Seri anda memang pejuang sejati keluar dengan cukup bermaruah bukti kepada umno anda bukan gila utk duduk rumah tu...Kami Rakyat Perak berdiri Teguh d belakangmu

Anonymous said...

Bravo Zulu Dato Seri...Lawan Tetap Lawan. Kembalikan hak rakyat yang memilih Kerajaan Pakatan Rakyat. Kami sentiasa disamping anda..

Anonymous said...

Salam perjuangan buat semua penyokong Pakatan Rakyat dan seluruh rakyat negeri Perak. Walaupun saya berada jauh di negeri bawah bayu tapi saya juga berjuang disini bagi membawa tsunami politik kepada rakyat sabah. Mereka di sini sudah lama ditipu oleh BN dan UMNO sepanjang memerintah negeri ini. BN adalah perampas hak rakyat seperti yang berlaku kepada rakyat sabah...rasuah dan kroni pemimpin 2 BN disini menjijikan. Harap Rakyat Perak jangan patah semangat gulingkan kerajaan haram di Perak. Senjata kita hanyalah REFORMASI kerana BN menguasai Raja hingga prebet polis....perakian.

Anonymous said...

Dato Seri,
Saya bukan orang Perak, tapi menetap di perak (kerja kat sini)...
Walau bagaimanapun saya tetap sokong Dato seri...
Kaluulah saya orang Perak (yang mengundi di Perak)...

Dato Seri, InsyaAllah kami sama-sama akan mendoakan kejayaan Dato seri Nizar.....
Akan kami sebut namamu didalam setiap doa kami sepanjang Qiamulail...
Ayuh lipatgandakan solat Tahajud........
Berdoalah semasa bertahajud........
Sesungguhnya doa adalah senjata umat Islam.

Anonymous said...

Salam Perpaduan...ada nur dan cahaya kalau dilihat pada wajah Dato Seri sebagai pemimpin rakyat. Tapi pada wajah MB baru...Datuk Zamry macam ego dan kurang ajar.

Anonymous said...

Salam...saya nak tanya kalau siapa boleh jawap sila nyatakan balik. Raja dan anak 2 raja mengundi ka ?

Anonymous said...

terjah@sabah: Tahu kah kamu bahawa orang asli Penan di Semenanjung Malaysia pun lebih “kaya” dari saudara kami di pedalaman Sabah. Malah dari sumber yang saya perolehi terutamanya para guru yang mengajar di sana, ada penduduk Sabah di kawasan pedalaman masih merasa mereka berada dalam zaman di mana Jepun menyerang Borneo dulu. Apa tidaknya, apabila nampak helikopter atau kapal terbang lalu di atas kawasan mereka…mereka lari bertempiaran sambil berteriak “jepun mau serang, lariiiii…”. Bayangkan betapa jahilnya mereka, kan inilah akibatnya kalau kerajaan tidak benar-benar membela nasib anak bangsa Sabah. Yang korang tahu cuma membangunkan banyak bangunan pencakar langit di Bandar-bandar utama sahaja. Yang daif, apa macam hah? Tapi saya percaya kalau diutarakan persoalan ini biarpun di sidang dewan parlimen, tentu korang pemimpin BN akan berkata pembangunan Sabah perlu dibuat secara ber-fasa dan berperingkat serta memerlukan masa yang panjang untuk direalisasikan. Soal saya, berapa lama geng? Takkan sejak Malaysia dibentuk sampai sekarang, masih lagi tak nampak. Nyatalah janji korang tuh hanya tinggal janji.

Anonymous said...

Salam sejahtera buat semua,

Dalam kesedihan atas apa yang kami alami di Perak saya sebagai anak jati Perak tetap berbangga dengan kekuatan MB Nizar yang tabah dan cekal menghadapi ujian yang maha hebat ini.Perjuangan Mendaulatkan Islam sememagnya adalah lebih payah daripada Mendaulatkan Raja-raja namun ingatlah wahai Najib 'Manusia merancang Allah juga tapi perancangan Allah itu Maha hebat'

Anonymous said...

kite doa semoga allah beri laknat kepada yang membuat zalim, terhadap rakyat perak

Anonymous said...

org yg zalim PASti akan mendapat balasannya. Cuma masa bakal menentukan bila ALLAH akan ' memperkenankan. Perkenan ALLAH tak sama macam perkenan sultan.

Bong Iz Muiz said...

salam dato seri nizar.
truskan prjuangan anda.
doakan juga negri sy kembali kpd jln yg bnar.
:P

gelong gajah said...

Salam Dato Seri..anda melangkah turun dari rumah MB sebagai pahlawan..anda pejuang kami..kami sentiasa berdiri teguh di belakang Dato seri..

Pada banjingan Umno/ Bn ..jika terjadi apa apa pada Dato seri nizar atas angkara umno /bn..kami penyokong pakatan rakyat tidak akan berdiam diri..titisan darah kami pertaruhkan.

Anonymous said...

Datuk seri,kami kagum semangat dan keperibadian datuk dalam menghadapi ujian ALLAH ini.sebagaimana sabda Nabi s.a.w: sesungguhnya adakalanya ALLAH telah meyediakan suatu derajat bagi seseorang,tetapi tidak dapat dicapai dengan amalannya,sehingga diuji dengan bala yang menimpa pada jasmaninya maka tercapailah dengan itu....

rakyat said...

salam Dato Seri,

Bila dapat kembali rumah tu, kita besarkan lagi, kita cat baru warna hijau, kita beli perabut baru, kita beli camry baru, krn lepes puak-puak tu guna rasa2 gatal nak guna semula.

selamat berjuang

Anonymous said...

Semoga MB Nizar kita akan menjadi sebagaimana ulamak yang bernama Izzuddin Abu Salam yang bangun memperjuangkan nasib rakyat marhein dan mustad'afin di Perak.Jika inilah jalannya maka kita akan bersama Dato Seri

Anonymous said...

Alhamdulillah berkat sabar Dato Seri Nizar terhadap ujian Allah s.w.t ini InsyaAllah kita akan berjaya.

Anonymous said...

Kalu kita memerintah semula Perak... YAB jg tinggal dah kat rumah tu... infakkan saja kepada kegiatan PR.. Kalau lah YAB dapat mendalami isi hati Tok Guru Nik Aziz,... alangkah bahagianya kami semua.

Anonymous said...

Segala yg berlaku ada hikmahnya...sebelum ni org tak kisah pon sape Dato' Seri Nizar tu...tp bila dah jadi perkara ni...semakin kita kenal keperibadiannya...saya sendiri membesar sebagai penyokong pengundi PAS kerana dasar yg dipegang oleh parti ini...dan keperibadian tok guru yg sgt istimewa. Apa yg terjadi di Perak, perlu dimhasabah sebaiknya khususnya para pimpinan. tambahkan kekuatan dan eratkan persefahaman...supaya jika dpt kembali tampuk pemerintahan..anda lebih bersemangat, lebih utuh dan lebih erat antara pakatan khusunya..dengan rakyat umumnya..dan yg paling penting...jangan LUPA PENCIPTA kita...