17 February 2008

Kaki Bohong resmi persidangan Ulama

Dalam minggu ini sahaja, Pak Lah melakukan perkara yang pelik-pelik.. Ketika rakyat semua bangsa dan agama masih hangat memperkatakan sikapnya yang berbohong sehari sebelum pembubaran parlimen. Kelmarin beliau meresmikan Multaqa Sedunia Alumni Al-Azhar 2008 (Multaqa).





Saya yakin ini adalah program untuk memperkuatkan hujjah Malaysia adalah negara Islam dan akan menarik sokongan lebih ramai pengundi Islam. Maka terpampanglah gambar-gambar seperti diatas dengan tujuan untuk menarik lebih ramai sokongan. Kita yakin program ii telah dirancang dengan begitu teliti sehingga bersesuaian dengan keadaan parlimen sudah dibubarkan.

Selama empat hari, Kuala Lumpur menjadi tempat berhimpunnya para ulama dan lulusan Universiti Al-Azhar dari seluruh dunia Bertemakan Islam Hadhari: Warisan dan Cabaran Semasa, Multaqa ini adalah yang pertama kali diadakan di luar Mesir, sekali gus merupakan pengiktirafan kejayaan Malaysia sebagai negara Islam contoh. Persoalannya alumni al Azhar yang jenis macam mana yang dijemput. Mungkin jenis Nakahie dan Astora Jabat?

Demikianlah siri pembohongan kepada seluruh umat Islam diseluruh dunia yang kononnya Malaysia adalah negara Islam Contoh. Yang di sana realitinya jauh langit dengan bumi. Arak dan judi yang diharamkan oleh Islam adalah komponen dalam negara kita yang 100% menafikan kenyataan tersebut. apa lagi dianya dibenarkan dan dilesenkan berarti menghalalkan yang diharamkan. Ini menyimpang jauh dengan ajaran islam.

Perwakilan negara luar mungkin berjaya ditipu oleh Pak Lah, namun penduduk Malaysia yang beriman dan beramal, hatta kepada kaun Tionghua dan India yang sudah sedar, mereka juga tahu Malaysia adalah negara sekular bukannya negara Islam. Ini tipu namanya.

Satelit "Chang'e 1" Akan Berhadapan Gangguan Gerhana bulan


Satelit penyelidikan bulan pertama China "Chang'e 1" dilancarkan pada 24 Oktober tahun lalu,akan berhadapan dengan gangguan oleh gerhana bulan buat pertama kali pada 21 Februari nanti.

Gerhana bulan itu akan berlangsung tiga hingga empat jam pada 21 Februari nanti. Dalam tempoh tersebut, seluruh bulan dan satelit "Chang'e 1" akan dilitupi oleh bumi daripada mendapat cahaya matahari. Disebabkan pendorong utama satelit itu adalah dari tenaga solar, maka, dalam tempoh gerhana bulan itu, sesetengah kemudahan satelit "Chang'e 1" akan tertutup sementara. (petikan beritan Xin-Hua Press)