16 February 2008

Najib: Jangan Cakap Besar

Lawatan Najib ke Kelantan kali ini setelah Parlimen dan DUN telah dibubarkan pada 13 Feb yang lepas. Ucapan nya juga jauh berbeza dan nampakkan beliau makin tidak sedar diri dengan apa yang keluar dari mulutnya sendiri. bak kat perpatah "lidah tidak bertulang" demikianlah Najib yang bercakap seolah-olah dirinya "maksum".




Dengan angkuh dan sombong dan dalam keadaan tidak sedar diri Najib dipetik berkata "Jika PAS sebelum ini mengisytiharkan 2008 sebagai Tahun Melawat Kelantan, Barisan Nasional (BN) pula mahu menjadikannya sebagai “Tahun Merawat Kelantan” bagi menyembuhkan keadaan ekonomi dan sosial rakyat Kelantan secara total"

Najib juga berkata, usaha merawat Kelantan penting bagi membolehkan rakyat negeri ini menjalani perubahan secara besar-besaran ke arah menjadikannya sebuah negeri yang maju setanding dengan negeri-negeri lain yang diperintah BN.

Oleh itu adalah penting juga bagi rakyat Kelantan kembali menyokong BN dan bersama-sama menjalani perubahan secara total ini, katanya pada Majlis Perjumpaan Bersama Warga Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan di Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini.

Aduhai "Najib Baginda altantuya" cerminlah diri sendiri dan tengok di mana anda bercakap sekarang. Jangan sampai burung berak atas kepala baru tahu. Banyak persoalan anda sejak dulu sampai sekarang tidak dijawab secara baik dan jelas. Yang pasti jawapannya ada didalam semua kepala rakyat Malaysia yang cintakan seorang pemimpin yang bersih dari najis dan maksiat.

Tiap-tiap hari Pak Lah Berbohong

Nampaknya dalam sehari dua ini tiap-tiap hari Pak Lah berbohong kepada lebih 25 juta rakyat Malaysia dan kepada lebih 10 juta pengundi yang berdaftar. Keadaan ini adalah dilihat kepada keadaan yang mengambarkan Pak Lah tidak sehebat pemimpin UMNO sebelum dari ini. Dia kadang-kadang tidur dan kadang dalam keadaan jagapun bercakap macam orang baru bangun tidur.


Semua dapat menilai ucapan dan kata-kata Pak lah seperti dibawah :-


1. Ucapan pada 12 Feb sehari sebelum pembubaran parlimen.


BANGI 12 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menafikan desas-desus yang semakin hangat bahawa beliau akan mengumumkan pembubaran Parlimen, esok.‘‘Tidak... tidak lagi, pandailah you,’’ kata Perdana Menteri sambil tersenyum lebar ketika pemberita mengajukan soalan mengenai khabar angin kemungkinan beliau mengumumkan pembubaran Parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke-12 diadakan.Abdullah juga menolak saranan pemberita bahawa mesyuarat Kabinet esok adalah yang terakhir yang akan dipengerusikan oleh beliau sebelum pilihan raya umum.Secara bersahaja beliau berkata: ‘‘Khabar angin, itu yang seronok dengar, siapa cakap? Mesyuarat Kabinet ada lagi, ada lagi, dalam penggal ini ada lagi mesyuarat Kabinet.’’(petikan utusan 13 Feb)

2. Ucapan pada 14 Feb (dipetik dimuka hadapan utusan 15 Feb)

Pak Lah dipetik sebagai berkata bahawa yang menentukan tarikh PR adalah SPR bukannya dirinya.
Semuga semunya dapat menilai siapakah sebenarnya Pak lah ?

FAKTA PILIHAN RAYA KE-12

FAKTA PILIHAN RAYA KE-12

Hari mengundi8 Mac (Sabtu)

Penamaan calon24 Februari (Ahad)

Tempoh berkempen13 hari

Jumlah pemilih berdaftar10,922,139

Pemilih awam 10,701,054

Pemilih pos 221,085

Jumlah parti politik berdaftar 30

Jumlah kerusi Parlimen 222

Jumlah kerusi DUN 505