07 January 2008

Mashitah Kena Tanya Kenapa Zina Berleluasa

Kajian perlu dijalankan bagi mencari punca kenapa ramai lelaki Malaysia memilih calon isteri dari Indonesia.Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri, Dr. Mashitah Ibrahim berkata, kajian itu perlu kerana bilangan lelaki Malaysia yang memilih wanita Indonesia sebagai isteri semakin meningkat.

Katanya lagi, berdasarkan rekod Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta, antara lima hingga 10 pasangan dari kedua-dua negara mendaftar setiap hari untuk bernikah.Ini tidak termasuk mereka yang mendaftarkan perkahwinan di Konsul Malaysia di Medan dan melangsungkan perkahwinan secara rahsia.

Alhamdulillah ramai lagi rakyat Malaysia yang menghindarkan zina dengan bernikah secara sah menurut Islam. Jangan buang masa menyibuk perkara yang halal. Yang Haram lebih banyak lagi yang kamu kena tegur. Jangan jadi seperti bidalan "tutup kepala nampak punggung".

Lebih baik Ummu Hadhari tumpukan masaalah yang lebih besar iaitu maksiat yang berleluasa di negara kita dari orang bawahan hingga atasan. Pendedahan Dr. Chua mengambarkan pemimpim UMNO bukan bersih semuanya.

Jawapannya sudah berada dikepala kamu, jangan buat tidak tahu. Tolong dedahkan dan cari penyelesaian segara kalau berani. Atau berhenti saja dari jadi "pecacai" yang hendak cuci tong tahi dengan kamu sendiri terkena tahi.

Menteri Pelajaran Yang Tidak Cerdik

Berita Tereikini TV 3 petang kelmarin menyiarkan berita yang menunjukkan Menteri Pelajar cuba memperbodohkan rakyat. Hari ini berita tersebut tersiar dalam kebanyakan media arus perdana.



Katanya kalau ibubapa yang tidak berpuas hari dengan bayaran yuran yang dipertikaikan boleh mengambil balik dari sekolah dan kerajaan tidak akan susah kalau sebanyak itu wang yang diambil balik oleh ibu bapa. Itu yang saya faham dari berita yang saya tengok di TV 3 kelmarin.

Sangat tidak bertanggung jawab sekali kenyataan ini, sedangkan sehari sebelum dari itu kebanyakan pemimpin UMNO berjanji untuk meneliti kembali tentang kesusahan rakyat mengenai bebanan yuran sekolah ini.

Sudahlah Rakyat ditipu dengan gula-gula penghapusan yuran . Rupanya cuma RM 4.50 untuk sekolah rendah dan RM 9.00 untuk sekolah menengah yang dihapuskan.

Kelantan Tidak Bina Mesjid Tapi UMNO Robohkan Mesjid

Berita Utusan hari ini melaporkan sebagai dipetik bahawa kelantan tidak pernah bina mesjid selama 18 tahun Kerajaan PAS memerintah Kelantan. Najib Tun Razak, semalam yang kecewa dengan sikap kerajaan Pas Kelantan yang melaung-laungkan slogan Membangun Bersama Islam tetapi gagal membina sebuah masjid di negeri ini.


Persoalannya apa sangat lebih bina mesjid kalau jemaahnya kosong dan tidak ada jemaah. Apa yang dilakukan oleh Kerajaan PAS ialah memastikan dulu mesjid yang ada sekarang betul-betul dipenuhi oleh jemaah setiap lima waktu. Inilah yang penting sekali.

Samaada sembahyang atau kuliah, Kelantan telah membuktikan mesjid nya penuh dengan jemaah. Siapa tidak kenal dengan Mesjisd Muhammmadi di Kota Bharu yang sentiasa penuh dengan jemaah setiap kali sembahayang 5 waktu.

Selain itu kegiatan kuliah, tazkirah dan sebagainya di Mesjid di Kelantan tidak dihalang malah digalakkkan. Ini kelainan berbanding dengan Mesjid-mesjid Hadhari yang dibina oleh UMNO. Bukan setakat dihalang tetapi ada yang dirobohkan di Terengganu.

Mesjid Kristal di Pulau Duyong yang menelan belanja hampir 1 billion dan menjadi kebangaan Idris Jusoh, kosong dengan jemaah. Suatu pembaziran yang melampau dan tidak masuk akal. Semua penduduk pulau duyong pergi berjemaah pun mungkin tidak penuh.

Tetapi kita berjanji kepada Rakyat kalau kita diberei peluang untuk memerintah Malaysia, dan negeri-negeri lain selain Kelantan. Kita akan pastikan mesjid yang sedia ada penuh dengan kegiatan dan jemaah, tanpa memikirkan untuk membazir duit nak bina yang baru. Kerna Mesjid yang sudah cukup banyak. Faham.......